kunter 0 Postad 13 April , 2007 Hej! Har en yamaha 40 auotolube från 90 som går lite ojämt. Är det någon som vet var man kan få fram uppgifter om hur motorn ska vara inställd tändning osv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jokijoker 0 Postad 14 April , 2007 Haha, Jag vet, för jag kan allt Jaja, byt tändstift kan du alltid göra, Sedan längts fram på reglageboxen sitter en skruv. vrid medurs för få ökad tomgångs varv, men OBS att du måste låta den varmköras minst 3 minuterer, eller ta en tur med den, bara så den blir ordäntligt varm iaf. Om inte detta funkar vet jag inte vad du ska göra, proplemet är ju inte så stort efter som den bara går lite ojämt men det kan bli värre med tiden. Servic är kanske ett alternativ /Joker Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KentaNacka 0 Postad 16 April , 2007 Hej! Ett standardtips är förstås att göra ren förgasarna. Blås rent dom, se till så att munstycken är rena samt kolla flotören. Hade även ett membran i en bränslepump som var sprucket vilket gav ojämn gång, kan vara värt att kolla... Finns manualer av märket Clymer att köpa på nätet, där står vilka inställningar som gäller för tändning mm Lycka till /Kenta Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
qsecofr 0 Postad 17 April , 2007 hej, skruven längst fram på reglageboxen (om det är ett 703 reglage) är inte till för att ställa tomgången, skruven är till för att ställa trögheten i reglaget. Tomgången justeras via förgasare ett längst upp, där finns en justerskruv i länkaget som som påverkar alla förgasarna. Skruva inte på blandningsskruvarna på förgasrna om du inte vet hur de skall stå, det skall stå i olika lägen på varje förgasare. Jag har en reparationshandbok hemma där din motor finns med, jag kan kolla upp hur tändning och förgasare skall vara justerade om du vill. /henrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser