Gå till innehåll
lördag 21 december 2024
AudiTQ

Buckards båtar

Rekommendera Poster

Någon som har erfarenhet av denna importör eller hört nåt ?

mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jepp Jag!!!

Köpte min båt där. Bra pris och helt seriöst, fixade även fram en billig trailer åt mig. Lycka till!!!

!!!MVH REXCO!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur gjorde du när du köpte båten från Buckards?

Hur som helst så är Johan väldigt trevlig och tillmötesgående.

MVH

Senast ändrad av AudiTQ | 15 april 2007 | 12:03

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur gick det med besiktingen av båten då?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det blev ingen affär-denna tråd är ägnad åt en annan båt.  Tidigare objekt hann bli såld tyvärr. Så jakten går vidare

Senast ändrad av AudiTQ | 13 april 2007 | 18:15

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag snacka med han på telefon dan innan jag åkte upp till Stockholm för att titta på båten. Han hade flera intressanta båtar tillsalu då, alla med ett bra pris runt 230 000kr. Men jag reserverade Baylinern iaf hade rättså många frågor och funderingar kring båten men han svarade på alla..

Bor ju rättså långt från Stockholm runt 55mil Närmare bestämt i Fjällbacka (Norra bohuslän) Så jag undrade på Transport osv. Men Kranbil va inga problem tror Transporten Gick på runt 6000 eller nått.. Fixa en bra Finansiering med bra ränta gjorde han oxå.. Någon större provkörning blev d  kanske inte men båten låg ju i vattnet så provstart och lite småkörning blev d laa men inte utanför kanalen..

Visst d va några småsaker fixa på båten bla en dyna men den var ju 40 000 billigare än alla andra jag sett ute på annons och med en genomgången och välservad maskin.. Har lagt ner ungeför 15 000:- på den nu ink service och åtgärdat alla små grejer..  Så jag ser inte alls båten som ett dåligt köp tvärt om den har nästan blivigt en investering och värdet verkar hålla isig.

Hade först planer på att importera en från USA via någon av Importfirmorna men fegade ur när jag såg andra misslyckas och fick riktiga skräpbåtar som hade sjunkskador där maskinerna sattfast och inredningen var förstörd.. Nepp jag vill allt se d jag köper när d rör sig om så stora pengar..

Men provstart och en liten tur i kanalen borde laa gå att ordna eller..

Föresten vad e d för båt du söker??

!!!MVH REXCO!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Okej, glad att det gått så bra för dig! :)

Jag har också läst en hel del skräckhistorier om misslyckade importförsök så där fegar jag oxå ur faktiskt.

Han kan erbjuda mig en prokörning här i Sthlm det efter att handpenning är lagd och först efter handpenning tar han upp båten hit till sthlm.  

Jag söker en daycruiser i 22-23 fots klassen. Helst Sea Ray. 

Mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Oki han har inte båten på marinan utan den finns någon annanstans??? Då blir d ju lite krångligare.. Jag hade d ju enkelt alla båtarna jag kollade på fanns på marinan och låg ivattnet, var bara att starta och köra.. En av båtarna låg visserligen på land men d skulle inte va några större problem att Lyfta i den och ta en tur. Blir nog en Bigblock nästa gång eller en V8 kompressorDieselsmiley-cool.gif\smiley-cool.gif\smiley-cool.gif\.. Mycket vill ha mer heter d ju.. Suck Att man aldrig kan bli nöjd9.gif\...

!!!MVH REXCO!!! Som hoppas på en bra Sommar!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

exakt, den är på väg till sverige och anländer i gbg. Det blir lite svårt. Men jag tänker använda mig av Buckards båtar vid ett annat tillfälle- har hittat en båt jag ska kolla på imorgon hos en privatperson.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan även jag rekomendera Johan Buckard. Köpte min båt hos honom för två år sedan och han är mycket tillmötesgående och hjälpsam. Hade några issues med min båt som han fixade utan diskussion.

Hälsa honom från Fredric på Lidingö 21.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...