Gå till innehåll
fredag 08 november 2024
matols1029

spöhållare

Rekommendera Poster

någon som kan rekommendera bra spöhållar att fästa på pulpitrör i olika vinklar, inte alltför dyra ? /Mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du inte har tänkt att fiska allt för stora krokodiler så duger biltemas rörliga spöhållare alldeles utmärkt. Jag har fiskat gösar på upp till fem kilo på dom och det har hållt.

Är du ute efter lax eller dyligt ska du nog satsa på en bättre/dyrare hållare.

Mvh/B

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag använder dessa som är på bilden. Rostfria rör (35 mm. invändigt) med pinne för kryssbutt. Fästet är av aluminium. Är du intresserad av dessa så kan du maila till mig så ska jag meddela var de kommer ifrån.

Kostar 175 kr. st. eller 150 kr. st. vid köp av 10 st.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjena!

Ja det ska bli spöhållare på 25 mm rostfritt rör i min nya båt. Jag har 4 pipor rostfritt (6 m) rör så jag är bara ute efter klämman runt röret. En fyrkant i två delar (gedigen) med två skruvar insex.

Jag har lånat en spöhållare av en kompis å det står pieffeci på den tror jag A-C4.

Var kan man köpa ett dussin av dessa å sedan svetsa fast röret i den vinkel man vill ha.

Tacksam för tips!

Ewert trollingfiskare i Jämtland

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag har dessa hålllare: Normark Deluxe och de är helt suveräna. Fantastiska i hållbarhet och styrka samt hanterbarhet. Hellre lägga lite mer pengar på ordentliga hållare så blir du nöjd i många många år.

post-25143-1394235357,0921_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hade dylika på min föregående båt, kanonbra om än att de missfärgades något innan jag lade tid på att polera dem ordentligt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...