Gå till innehåll
torsdag 19 december 2024
AudiTQ

Båt dilemma

Rekommendera Poster

Har hamnat i en delikat situation. Har hittat drömbåten och har löst den ekonomiska biten- MEN det finns INGA båtplatser! :(   hur skulle ni gjort ?

Jag har en plats betald men det är för en Buster RS mått 4.60 x 1.90 ca ! Svårt att få plats med en motorbåt som är 7 x 3 m där.

Har dock bekanta som kan låta mig ha båten vid deras sjötomt men det ligger långt bort. Får väl bli en tillsvidare lösning.

Men frågan är helt enkelt, hur skulle ni göra i samma situation ? ni har hittat båten ni vill ha, och har råd- men har ingen båtplats! säkert inte ensam om att ha varit med om detta.

Ändå så har jag varit i kontakt med marinor sedan i höstas om platser...men icke.

mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Båtplatser finns att tillgå, dock oftast genom kontakter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är en Sea Ray 230 Sundancer- ca mått alltså..den är völ 2,59 bred osv

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

verkar svårt denna vår :)  men har som sagt en möjlighet men det massor av mil bort...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då är det lite mer för besiktningsmannen att kolla, kostar säkert lite mer 5-6000kr.

Vad sitter det för motor i?

årsmodell?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har inte sett att du uppget det men, var vill du ha båtplats?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Än är det inte för sent... men behåll för guds skull platsen du redan har.. Senare när fler båtar ligger på sina platser så kan du gå runt o kolla var där ligger pyttebåtar på stora platser. Då e det bara att fråga om dom kan tänka sig att ha din plats denna sesongen medans du står i kö för att byta upp storlek på plats... Vad jag vet så brukar det vara så att dom med ngn plats har förtur i köer till stora/större platser..

Så funkar det hos oss...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

mm..räknar med det..lär landa på en 5-6 tusen- men det är det värt- om inte annat om man säljer båten någongång.

Det sitter en Mercruiser 5.7L i båten och det är en 95:a.  Pedantskött- jag blev faktiskt förvånad över hur välvårdad den var. Har kollat på många Sea Rays sen i höstas och få slår denna när det gäller det yttre skicket.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

i Åkersberga...helst norr om. har kollat de flesta marinorna men det är tvärfullt.

SKa behålla min plats, hade också i åtanke att nån med mindre båt kanske vill byta osv. Har ju betalt den för denna säsong så :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det där förstod jag inte,

om du någon gång säljer båten vill väl köparen ev ha en ny besiktning, är väl inte så intressant för köpare hur båten såg ut för några år sedan eller?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

självklart vill en ny köpare ha en ny besktning. Men jag kanske byter båt nästa säsong å så. MEn har jag den i flera år så uppmuntrar jag en ny besiktning- självfallet.

För övrigt så var det en besiktningsman jag har haft kontakt med som sa att ett besiktningsprotokoll är bra att visa upp när du säljer båten om några år...

Senast ändrad av AudiTQ | 12 april 2007 | 21:48

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Just för det argumentet skulle jag inte låta besikta båten, det blir ju ändå ett gammalt dokument nästa säsong

Ungefär som att köpa en ett år gammal båt och få med egenkontrolldokumenten från tillverkaren

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Anledningen till att jag undrade vilka du varit i kontakt med var att jag jobbar i koberga, med båtar, hade med lätthet kunnat ordna en plats, men jag tror vi hoppar det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Koberga, slang för Åkersberga eller ? :)  varför hoppar vi det i sånt fall då ?

Mer än tacksam om du kunde hjälpa mig om du har kontakter här i Åkersberga.

Senast ändrad av AudiTQ | 12 april 2007 | 21:58

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Visst, men jag gör det för min egen skull...så jag vet vad jag köpt och inte behöver grubbla över nåt. En besiktning är inte 100% bevis för en bra båt men man vet iaf lite mer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inga nyheter än.... har pratat med några marinor och står i kö. Återstår att se hur det blir.

mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad hände med Krickes lösning? Blev det inget av det eller???

MVH

Magnus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jadu, mkt snack. 

Men som det ligger till nu; ingen båtplats = ingen båt. Ser ut att kunna bli den första båtlösa sommaren på länge....haha.  Får väl börja köa nu för nästa säsong

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köp en liten gummi båt och lägg den stora båten vid någon boj där ingen ser den så tar du gummibåten dit.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Problemet kvarstår. Kanske blir det ingen båtsäsong i år pga bristen på båtplatser :-D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du verkar vilja ha i åkersberga, men om alternativet är båtliv i sommar eller ej, föredrar du det första så kan jag hänvisa dig till mälarvarvet, i stan. De kan ha plats, jag skulle få en men har hittat en annan och jag har inte meddelat de ännu!

Lycka till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Helst i Åkersberga, ska höra med Trälhavets båtklubb på måndag

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...