keihin 0 Postad 12 April , 2007 Hej alla glada! Jag vet inte vilket försäkringsvärde jag ska ange på min båt, någon där ute kanske kan hjälpa mig? Har letat på blocket.se men där finns ingen likadan till salu, endast liknande modeller. Båten är en Uttern 5000 DC årsm 1988, väldigt bra skick, ingen extrautrustning utöver vad som ingick när den var ny, inga skador. Motorn är en Suzuki 100 hk årsm 2000, även denna i bra skick. De annonser jag hittar gäller AC och HT modellen och priserna varierar mellan 65 och 110 tusenlappar. Vid premieberäkningar har jag uppgett 85 tusen, är det ok tycker ni? Tack på förhand! //Mvh Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AudiTQ 1 Postad 12 April , 2007 85-90 låter rimligt mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
krickus 0 Postad 12 April , 2007 Försäkra den för det belopp du köpt den för, anger du ett orimligt högt försäkringsvärde kommer det alrdig godtas av skaderegleraren, dvs, det skrivs ned vid ev. skada, stöld och dyl. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser