callon 0 Postad 11 April , 2007 Hej! Jag och en kompis investerade lite pengar i en båt förra sommaren. Vi har inte haft båt förut men har fassnat helt och hållet i det här med båtlivet. Nu undrar vi bara vad det är för båt vi köpt? Ägaren viste inte själv vad det var. Kanske ett rent hemmabygge eller en importerad seietillverkad amrekansk båt, vad vet jag?. Nån som vet eller har några aningar? Den är 5,2 meter lång, 2,1 meter bred. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
callon 0 Postad 11 April , 2007 Här kommer en bild till, inte så stor men den visar nog mer hur båten ser ut Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thunberg_jr 0 Postad 11 April , 2007 ingen aning vilken båt. Den var väldigt gammal i allafall. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 11 April , 2007 Kanske borde göra något åt stamningen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
callon 0 Postad 12 April , 2007 Hej! Jo, gammal är den nog, nån som vet hur gammal? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
van_duung 0 Postad 12 April , 2007 chansar på 1960-tal Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
callon 0 Postad 12 April , 2007 Ja, jag har också varit inne på det. Men det är alltså ingen som känner igen formen på denna lilla båt alltså??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
vetten 0 Postad 12 April , 2007 Hej! Tycker det liknar en Herwa tror jag dom heter, har en kompis som har en sådan, Och då stämer det bra med seb 60 tal. Mvh Vetten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
callon 0 Postad 12 April , 2007 Hej! Jo, jag har också vartinne på det men jag har inte hittat någån herwa som ser ut som den här eller har dom måtten. Men jag kanske inte har letat tillräckligt mycket... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
callon 0 Postad 13 April , 2007 Kollade runt lite på medlemarnas båtar här. Det kan inte vara en Polar 17? Alltså srovet är väldigt likt men den kanske har en ny överdel? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
van_duung 0 Postad 13 April , 2007 tycker skrovet är lite likt en marieholm sweet sixteen. men kan ha fel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 208 Postad 13 April , 2007 Kolla igenom den här sajten om campingbåtar, kanske finns det någon som liknar din där? http://web.telia.com/~u89704516/ (trevlig sajt om inte annat...) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 208 Postad 13 April , 2007 Kan du inte kolla med gamla nedlagda båtregistret, du har ju ett regnr på båten! Minns inte var man kan få tillgång till det bara... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
callon 0 Postad 14 April , 2007 Nja en marieholm är det nog inte, akterspegeln är helt anurlunda och fören är inte heller riktigt lik. Däremot så ska jag kolla upp det där med båtregistret, nån som vet var man får tillgång till det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gogy 2 Postad 15 April , 2007 Prova här: https://www.larmtjanst.se/ Lycka till!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Malmis 0 Postad 15 April , 2007 Det är INTE en Mrieholm Sweet Sixteen. Är själv ägare till en sådan. Kan hålla med om att skrovet liknar en sweet men ruta samt däck stämmer inte riktigt. Vidare vill jag minnas att längden på sweet är 4.80.Lycka till med identifieringen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Petsson 0 Postad 2 Maj , 2008 Tycker ju att båten är slående lik den jag själv äger - http://www.maringuiden.se/forum/;thread=41359 // Petsson Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser