van_duung 0 Postad 10 April , 2007 hej försökte att ta bort ratten igår fast den satt stenhårt. provade att dra allt vad jag kunde men den gav inte med sig ändå. så jag undrar hur jag ska få dän ratten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 10 April , 2007 Hej, Med en 2-3 arms avdragare funkar det i regel fint. Kolla Biltema om du har dem på orten el i närheten, finns billiga avdragare där. Spruta även lite 5-56 el annan rostlösare på så blir det lättare att ratten släpper sen när du provar med avdragaren. /Bo Senast ändrad av bossee | 10 april 2007 | 22:24 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 10 April , 2007 Knäna i spänn och distinkt knack på centrum muttern Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
christopheri 9 Postad 11 April , 2007 Jag fick dra i ratten, medans min kompis knacke med mejsel och hammare i mitten på bulten. bå kom den loss. 5-56 också så klart Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 11 April , 2007 Lämna gärna muttern kvar med några gängor för att förhindra knäckt näsben. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
van_duung 0 Postad 11 April , 2007 tack för hjälpen. ska prova så snabbt jag får tid Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pajuvesi 0 Postad 11 April , 2007 för att förhindra att gängorna inte ska ta skada av ett sneslag bör du alltid låta muttern sitta kvar med minst halva gängorna kvar av muttern på axlen. blir dom skadade är det ett H-E att få rätt på dom igen,oftast blir det att man får göra nya i förminskat format. Så dra med en avdragare för att eliminera detta som tidigare rekommenderat Senast ändrad av Pajuvesi | 12 april 2007 | 00:16 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser