AudiTQ 1 Postad 10 April , 2007 Räcker en Yamaha F60 AETL att driva ekipaget någorlunda ? Är det en två eller fyrtaktare ? Hjälper brorsan att kolla efter båt och en firma har en Buster XL 99 med en Yamaha F60 AETL men det framgår inte om det är en fyrtakt eller inte. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wellamo 0 Postad 10 April , 2007 F:et står för fyrtaktare. Har själv haft en buster xl med en 90 tvåtakt. En 60 fyrtakt ger knappast några jätteprestanda. Det funkar naturligtvis men vattensporter blir nog inte så roliga, dvs beror på vad ni skall använda båten till. F60 är dock en väldigt bra motor med låg bränsleförbrukning och tyst gång. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBruce 15 Postad 10 April , 2007 Hej! F60 AETL är garanterat en fyrtakt. F:et står för Fourstroke. Jag vet inte vad buster rekomenderar max och min motor. Allt är relativt, det kanske inte blir en raket med den motorn. H/M Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AudiTQ 1 Postad 10 April , 2007 Tack, då vet jag. Känns lite svagt alltså. Speciellt om man är en 3-4 pers i båten. Nja... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bigl 0 Postad 10 April , 2007 Hej Risken är att en för svag motor tar bort en hel del av det roliga i båtåkningen, plus att du får svårt att få upp den i plan om ni är några stycken i båten. Tycker du ska Satsa på en större motor 80-100hk. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 10 April , 2007 Yamaha F60 4-takt funkar nog hyfsat. Båten är ganska lätt och lättdriven så det blir knappast några problem ens med 4 pers. Tillverkades: 1992-2003 (2004 kom en helt ny modell) 5.30 x 2.05 m 50-90 hk Max 7 pers Vikt 440 kg (utan motor,batteri etc) Läs lite tester (den gamla modellen som du är intresserad av) här: http://www.buster.fi/?id=700 /Bo Senast ändrad av bossee | 10 april 2007 | 22:06 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AudiTQ 1 Postad 10 April , 2007 Tack! Det kommer nog bara vara 4 pers i båten max vid några tillfällen...så det borde funka. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser