weez 0 Postad 10 April , 2007 Har funderingar på att köpa en Seamaster 500 Trendline och undrar om det räcker med en 60hk 4-takt eller om man bör välja en större motor. Har tänkt använt båten både till fiske och kunna dra b.la vattenskidor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
van_duung 0 Postad 10 April , 2007 vad är max hk antalet på båten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
weez 0 Postad 11 April , 2007 Max är 90hk men ska enligt försäljare göra lite drygt 30knop med en 60hk. Har även funderingar på en Honda 75hk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBruce 15 Postad 11 April , 2007 Tjena! Det är bättre med lite större motor och kunna åka skapligt fort utan att ligga på full gas. Jag har en Honda 90hk på min Bella och det är max vad det får vara på den båten. Det är perfekt att kunna dra på i hyfsad marchfart utan att det varvar som tusan, sen finns det ju klipp om man drar på fullt. Eftersom du ska använda båten delvis till vattensport så underlättar det med större motor. H/M Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
basdanne 0 Postad 11 April , 2007 Tro aldrig på en försäljare... Jag kan nästan garantera att du kommer att ångra dig om du inte maxar. Så blir det alltid. Var enda gång man drar iväg så tänker man att det hade varit bättre med några hästar till. 30 knop med den båten och en 4-takts 60... tja kanske om man är ensam och inte har någon last. Men är du fler och har lite grejor med dig så är det tveksamt om du ens kommer upp i planing. Vuxen människa på vattenskidor kan du nog glömma med den konstallationen tyvärr. Kör på 90hk! Vi maxade och det blev 270hk innombordare på vår 6 metersbåt , går undan och man saknar ju inte direkt kraft. Senast ändrad av basdanne | 12 april 2007 | 10:38 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thunberg_jr 0 Postad 11 April , 2007 Ta Honda 75hk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBruce 15 Postad 12 April , 2007 90hk väger lika mycket. Jag hade satsat på 90hk, det är synd att missa 15hk och det skiljer inte några jättesummor i pengar. H/M Senast ändrad av Markus_R | 12 april 2007 | 06:52 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser