Hilmart 0 Postad 9 April , 2007 Hur monteras folding propeller, med speciellt moment eller gänglåsning? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 9 April , 2007 Är det S-drevets propeller? Jag drar så hårt jag orkar med 4 dm skaft på stora muttern och drar sedan låsskruven med 2 dm skaft och låser med låsbleck. Låsblecket räddade vår prop. förra säsongen. Skruven och muttern var lös och allt hängde på en plåtbit! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Consensus 5 Postad 9 April , 2007 Åtdragningsmomenten står i bruksanvisningen. Jag är en försiktig general så jag drar med momentnyckel och lägger Loctite blå på alla gängor. Senast ändrad av Consensus | 09 april 2007 | 22:51 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 9 April , 2007 Ingen dum idé att ta låslim på gängorna. Tyvärr har jag sjösatt redan men tar till mig tipset. Mastade på idag. Personligt rekord 9 april! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hilmart 0 Postad 10 April , 2007 Jag hittar inget moment i min manual, vad står i era? (Jag har fast axel med foldingpropeller) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser