ajerhamr 0 Postad 9 April , 2007 Jag letar efter en ny båt och är lite osäker på vilka bra alternativ det finns som uppfyller: 1. Lätt (och därmed liten) 2. Går grunt (har vi otur är det MAX 30cm vid bryggan) 3. Hardtop eller motsvarande (skall stuva in ungarna så de skyddas när det är regnig och blåsigt) Vi går inomskär så sjösäkerhet är inte primärt vad jag letar efter. Är det någon som har några tips? Med för och nackdelar och gärna lite hårda fakta (eller länkar)? Tackar // Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 9 April , 2007 Hej, När du skriver ny båt menar du då en sprillans ny eller bara en ny i största allmänhet? Vad har du för budget? Finns den något udda men lätta Buster L med hard top. Troligen inte så lätt att hitta nån begagnad men ny kan man ju alltid köpa förstås. http://www.buster.fi/?id=765 Du får bortse från spöna på bilden förstås. Finns även akterkapell till den. Obeservera att den har dörr i fören för enkel entré i båten från fören. Hard topen och kapell kostar dock en rejäl slant extra. Buster L Prof som båten heter väger 437 kg. Hela båten är gjord i aluminium därav den ganska låga vikten. Den har även inbygd fast tank på 55 liter. /Bo Senast ändrad av bossee | 09 april 2007 | 20:58 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ajerhamr 0 Postad 9 April , 2007 Ahh, jag menar ny båt för mig, helst begagnad... Så det kan bli med svenskan ibland! A. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 9 April , 2007 OK, Helst begagnad. Hade du nån budget ungefär mellan tummen och pekfingret? Ju lägre budget desto svårare, speciellt som du skall ha en vettig motor också. Kanske en Uttern 520 HT kan passa? Har en sån bekväm dörr i frontrutan. Kolla på blocket så ser du några där. /Bo Senast ändrad av bossee | 09 april 2007 | 21:10 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alunde 0 Postad 12 April , 2007 Kolla min sjöbod så ser du en Uttern 520 Ht med lite inredningsbilder. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 12 April , 2007 Om du inte är rädd för lite anorlunda båtar så kolla min sjöbod och bildspelet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser