Gå till innehåll
lördag 28 september 2024
masw

Reglage till md2b med MS-Backslag?

Rekommendera Poster


Någon som vet vad man ska köpa för reglage till en md2b med MS-backslag.
Kan det vara VP single control system?
Tack På Förhand
Marcus 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

MS backslag har bara en spak som både reglerar gas och växel, så den kan inte vara så svår att hitta.

 

 

// Stickan

post-14058-1394234997,1789_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag letar efter ett reglage till mitt RB - backslag (jag tror det är ett RB). Jag har ju redan ett bra Gasreglage så ett enspaks reglage vore toppen ENDAST för fram - neutral - back.

Kan någon tipsa om nåt bra reglage och kanske ge mig några goda råd hur att installera.

  • Förvirrad 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
4 timmar sedan skrev Persingen:

Jag letar efter ett reglage till mitt RB - backslag (jag tror det är ett RB). Jag har ju redan ett bra Gasreglage så ett enspaks reglage vore toppen ENDAST för fram - neutral - back.

Kan någon tipsa om nåt bra reglage och kanske ge mig några goda råd hur att installera.

Enspaksreglage fungerar inte till RB-backslag (enspaksreglage = både gas och väselfunktion i samma spak).

Menar du möjligen ett "enkelfunktionsreglage", dvs ett singelreglage som bara drar en vajer ?  Håller du på och bygger något "special" ?  Annars är väl ett begagnat originalreglage (tvåspaksreglage) till MD1/2/3b det enklaste.

 

Sedan blir det lite konstigt när du "kapar" någon annans tråd, som dessutom har en rubrik som inte alls är vad du är ute efter. Bättre starta en egen tråd med just ditt problem, om inte annat blir nog en trådskapare glad att inte någon "snor" dennes tråd för sina egna frågeställningar så fokus flyttas dit....

Men nu är det 14 år sedan denna tråd skapades, så låt den sova och skapa en ny 😉

 

Edit: Du HAR du ju redan en tråd i ämnet. Varför inte fortsätta där:

 

Redigerad av IngemarE

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...