bodpat 0 Postad 6 April , 2007 finns någon med erfarenhet av defa startspärr.funkar de bra o.s.v. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 6 April , 2007 Jag har Defa startspärr och den funkar felfritt än så länge. Har inte haft den så lång tid. Smidigt att stänga av startspärren med den medföljande fjärrkontrollen. Startspärren slås på automatiskt 15 sek. efter att man stängt av motorn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anton_B 0 Postad 6 April , 2007 Fördel med Defa är att de jobbar på en stor marknad (europa). Prylarna och support går att få tag på överallt, de är välorganiserade, har pga den stora marknaden höga krav på sina produkter. Har inte hört om några bekymmer om grejorna är installerade korrekt (det finns bra och mindre bra installatörer). 15 sek till påslag gäller på utombordare, på inombordare är det 2 min. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mcerik 0 Postad 11 Juni , 2007 Hej Var ute och körde min nya Bella 530 excel för andra gången i går söndag, hade väl kommit ca 7 distans ut när min Defa startspärr la av. För närvarande idag har de bytt 2 styck, så får väl se om den tredje fungerar. Kent Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 11 Juni , 2007 Hur märkte du att den la av? Stannade motorn då eller vad hände? Bra att veta ifall min lägger av med. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 11 Juni , 2007 Hejsan! Jag har haft min i drygt 3 säsonger och den har fungerat helt klanderfritt hittills. Den är vansinnigt enkel att handtera vilket är viktigt tycker jag. Jag är jättenöjnd så här långt och rekommenderar den mer än gärna! Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mcerik 0 Postad 12 Juni , 2007 Hej Ja, den la helt enkelt bara av, därefter ringde jag båtförsäljaren och han sa med en gång att det fanns de som hade haft problem. Efter kontakt idag har de ännu ej fått ingång den efter att ha bytt den 2 gånger. Kent Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Henced 5 Postad 3 April , 2013 Hej Jag är inne på att byta motor och undrar hur man gör med den monterade startspärren, Defa i detta fallet. Skall det plockas ur båten och följa med gamla motorn? Mvh Henrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser