Gå till innehåll
måndag 24 februari 2025
Nyborjare

stereo , tåler den fuktig miljö

Rekommendera Poster

Tänkte montera en bilstereo/ cd spelare under aktersoffan med fronten ut alltså, tänkte välja en med USB ingång för att kunna spela MP3 under gång, då CD skivor inte funkar när det stöter.

Fronten på spelaren är ju avtagbar och jag kan ju sätta ett frontskydd i gummi men hur är det med spelaren i övrigt ? tåler verligen elektroniken och mekaniken den fuktiga och salta miljö som den kommer att bli utsatt för ? finns det speciella spelare för båt o marin ?

Eller skall man fuktskydda spelaren på baksidan också ? plastpåse eller annat ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns ju Marinstereo, men det finns även skydd för fronten

En marinstereo är säkert det bästa i längden men det kan ju vara så att de inte har de funktioner som du önskar eftersom urvalet är ganska begränsat.

Det finns säkert massor här på forumet som använt vanlig bilstereo i många år utan minsta bekymmer.

I ditt fall skulle jag i alla fall välja att montera en vattentät front, finns hos tex brl.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hjertmans har en monteringskassett för bilstereos (ArtNr:5647-276) för några hundralappar, kan ju vara värt att kolla på om den ska sitta utsatt.

/Daniel

Senast ändrad av _Trinity_ | 05 april 2007 | 17:38

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tänkte bara på din placering av sterion, hmm är det inte risk att man knäcker usb minnet med benen om ngn sitter där? eller luckan om den inte är stängd. Bara en tanke. :) Jag kör försten med vanlig sterio och tycker det fungerar utmärkt. bara man tar ur den på vintern

Senast ändrad av christopheri | 05 april 2007 | 19:23

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu vet jag hur det skall bli , så jag inte riskerar att man bryter usb-minnet eller får vatten in i fronten samt att jag kan köpa billigare stereo utan usb ingång .

Jag sätter sterero helt under soffan på en plåtvinkel sen köper jag en fm sändare till min MP3 och sänder från där jag sitter med MP3, då slipper jag tilloch med fjärrkontroll och kan välja låtar direkt från en bärbar MP3, bättre än så kan de nog inte bli, sen syns ju inte heller stereon om nu någon skulle bli klåfingrig,

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

vad är det för båt den ska sitta i?

jag kör med en vanlig bil dvd spelare funkarkanon manbehöver baraa en marin om man har en öppen båt/eller skydd.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

det är ju så kass ljudkvalitet på de fm sändare som finns att köpa idag, kör en vanlig bilstereo i stället de tål faktiskt en hel del stryk, det är ju inte alltid så torr miljö i bilar heller på våren å hösten framförallt, (tänkte på fukten då)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...