Gronlund 0 Postad 5 April , 2007 Funderar på att investera i trimplan, någon som har erfarenhet av Smart Tabs? Jag tycker det verkar ganska smutt. Klicka här för info om Smart tabs! Andra bra tips och tänk på att mottages varmt. Mvh/ Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gyttjedykaren 1 Postad 5 April , 2007 Jag har läst om dom och hade tänkt att titta efter dom på Allt för sjön. Är också lite fundersam på dom. Om det är nån som har erfarenhet dessa smart tabs så dela gärna med er av detta. Tack på förhand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JanOlov 1 Postad 5 April , 2007 Jag tycker att man tappar många av anlednignarna till att ha trimplan med dessa. Det går inte att individuellt reglera och kompensera för snelast/sidvind, du kan inte trycka ned fören lite extra i motvind för att få en jämnare gång och du kan inte helt frigöra trycket om du vill trimma upp drevet/motorn för att lyfta fören. Det enda det kan hjälpa till med är om man har en underdimensionerad motor som inte orkar lyfta båten upp i plan när man lastar lite extra. Skaffa riktiga trimplan istället för det kommer ni antagligen att göra efter någon säsong när ni saknar viktiga funktioner. /Jan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser