gagarin 0 Postad 4 April , 2007 hejsan jag har en albin 25 som snart ska i sjön..funderade lite på det här med microorganismer??finns det nåt medel att hälla i diesel- -tanken för att få bort sånt... mvh mattias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eriksen 0 Postad 5 April , 2007 Hej! Det finns något som heter Grotamar som skall motverka mikroorganismer i dieseltanken. Jag tror att om man redan fått mikroorganismer är tyvärr tömning och rengöring enda sättet för inte få problem.På vintern har jag full tank för att det sägs förhindra kondensbildning. MVH Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gagarin 0 Postad 5 April , 2007 har även hört att lite k-sprit eller t-röd kan användas ...stämmer det eller blir det helt fel då..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mats-r 0 Postad 6 April , 2007 Det finns ett medel som heter Bio-Protect, och säljs i Sverige av ett företag i Landskrona. Kolla på deras sida på nätet. / Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser