Terrafobica 68 Postad 4 April , 2007 Jag skriver i övrigt snack, för det är säkert enligt vissa ingen långresa. Men för mig är det det. Jämfört med segelbåtsresor så är det ju inget, men som en resa med motorbåt framstår det ju så rena jätteresan. Titta här: http://www.maringuiden.se/u/Terrafobica/;action=loggbok Vill så gärna ha erfarenheter och reflektioner om denna tur. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 4 April , 2007 Låter jättetrevligt. Kanaler är inte fel. Man känner historiens vingslag. Passerar tvärsigenom åkrar med betande kossor, traktorer och glassätande turister. Fabriker och byar. Städer och slussar. Och slussar. Hjälmaren är en sjö jag aldrig seglat på. Lär vara lite grunt men segelbart helt klart. Vi har också planerat en långresa. Den går till min födelsestad Hudiksvall från Göteborg. Runt sydsverige och tillbaka via Göta Kanal. Någon avstickare till Baltiska länderna möjligen. C:a 2 månader. Inga speciella stopp är planerat utan vi tar en dag i taget och ser var vi hamnar. (rätt ord) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
qwintus 0 Postad 4 April , 2007 Visst är det en långsegling, långt är det som man själv upplever långt. Ser ut att bli en riktigt trevlig tur som du tänkt igenom väl, lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 14 April , 2007 Jo, nog är den genomtänkt alltid. Har åkt den i drömmarnas värld i några månader nu, det känns nästan som om jag redan gjort den på riktigt. Känner varenda kurva i kanalen Den enda tidspassning vi har är båtlyftet i Askersund, därav de många övernattningarna i Göta kanal, så att vi har lite tid att ta av om något oförutsett skulle inträffa. Hittade just en gästhamn utanför Söderköping i Slätbaken som heter Stegeborg. Hur är den? Eller är Arkösund att föredra? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 15 April , 2007 Är det ingen som gjort en liknande resa och kan berätta lite? Vad man inte bör missa osv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser