Fredrick 0 Postad 4 April , 2007 Goddag alla vårglada! Sitter här med ett litet bekymmer som jag inte riktigt kommer överens med. Mitt doghouse i min Albin 25a haqr stora krackeleringar/sprickor i plasten på insidan. Jag kan ingenting om att plasta eller coata men lär mig fort om jag bara vet vad jag ska lära mig. =) Är det någon som har tips på vad som skall göras? Jag fick tips om att klä inredningen i någon form av klädsel men jag vill hellre ha det original. En kille på seasea påstod att det va för att någon använt 2-komponentsfärg och målat med, men han hade inga tips på att lösa mitt problem. Snäll... någon? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 4 April , 2007 en bild säger mer än tusen ord Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrick 0 Postad 4 April , 2007 Jo det är sant, skall försöka ta mig ut till båten ikväll å få några bilder. =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrick 0 Postad 4 April , 2007 Här kommer en bild... Svårt att se för allt och alla som är ivägen men man ser litegrann iaf. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrick 0 Postad 4 April , 2007 Lättare att se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 5 April , 2007 ser ut som 2 olika bas matrial på varandra tex 2 komp på en komp, enklast lösning sälj båten, annars rulla på lite vit vanlig body den täcker och är elastisk nog för att isolera problemet, bodyn går att övermåla med vad du vill eller bryta med tex vanlig 2 komp färg men glöm inte härdare om du bryter den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrick 0 Postad 5 April , 2007 Det första alternativet lät alldeles för lätt. Vad för slags body använder man då? Antar att du inte menar sån som man har under bilen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 5 April , 2007 För hette det body 500 nu heter det stenskotts skydd mm. du handlar det inte i spraj utan i burk för pistol då är den tjockare. Body mixat med 2 komp färg är bra sätt att få nyskick på alla tänkbara detaljer ger en yta som lätt förväxlas med pulverlackat, återställer nysick på kofångare grillar, handtag, mm när man bilrenoverar. Går med fördel att rulla kolla 70 tals jänkarna med fuskvinyltak många var det bara body på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser