bodpat 0 Postad 4 April , 2007 Hej är det någon som har erfarenhet av easyline båttrailer kvaliteten ,hur det går att sjösätta ta upp båten,Hur båten ligger på trailern o.s.v. Den trailer som jag tänk inköpa är es 1300 kg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pebbenp 0 Postad 4 April , 2007 Det är samma stomme/chassi som Brenderup och Fogelsta men det som skiljer framförallt är att rullarna är av betydligt sämre kvalité. Sedan håller inte stänkskärmarna att stå på som på de andra två. Så beroende på prisskillnad och behov så är det bara att välja. Jag köpte Fogelsta för jag tror att man har igen lite pengar i framtiden på en mer känns märka och lite bättre kvailté på rullarna. De är blåa och de sämre är svarta. Men det kanske går att byta ut bara dem? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 4 April , 2007 Jag har haft Fogelsta tills nyligen då det blev en Easyline istället. Hittils är jag nöjd med den. Har inte hittat några nackdelar än. Sen det här med att stå på plastskärmar. Varför ska man behöva kliva just på en plastskärm när det finns en ram att kliva på istället? Och vad det gäller färgen på rullarna så märker jag ingen skillnad i alla fall. Vill man ändå ha blåa så går det att köpa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 4 April , 2007 Vet inte om jag har ett måndagsexemplar, men har haft problem från dag ett med min Easyline. Problemet är att det är jävligt svårt att få upp båten rakt på trailern när man tar upp båten. Krävs oftast både 3 o 4 försök. Provat att justera på samma sätt som med andra trailers jag haft men det går bara inte. Om jag syftar med ögonmått ser det ut som om inte winschen sitter i linje med chassit, men eftersom jag inte har några prylar att kolla det med är det mer en känsla. Jag är iaf INTE nöjd med min. Byter så fort ekonomin tillåter. Men som sagt, det kan ju vara ngt måndagsex. EDIT: Tillägg, När båten väl är på plats på trailern ligger den perfekt och att sjösätta är aldrig några problem. Senast ändrad av KillerBoo | 04 april 2007 | 21:58 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pebbenp 0 Postad 5 April , 2007 För mig som har en DC är det perfekt att kunna kliva på skärmen för när jag står på ramen är jag inte ens nära att nå in i båten. Men på skärmen kan jag ta ut nycklarna och ta bort GPSen (som jag har en tendens att glömma ). Skillnaden på rullarna är att efter några år blir de svart utslitna eftersom materialet är mjukare och inte håller lika bra. Men som sagt det är bara att byta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pebbenp 0 Postad 5 April , 2007 Fogelsta och Brenderup har ju även de självcentrerande vaggorna som inte Easyline har. Alltså de styr in båten även om den inte kommer exakt och fördelar ut trycket på båten automatiskt. Detta tycker jag dock inte spelar nån roll så länge man köra samma båt på trailern. Men har man två båtar är det kanon att slippa ställa om. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 5 April , 2007 För mig är det helt obegipligt att slita ut sidorullarna. Båten ska inte stå på sidorullarna utan på kölrullarna. Sidorullarna ska bara stabilisera i sidled och det är de väl tillverkade för att hålla till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 5 April , 2007 Om du menar att självcentrerande är samma som självjusterande vagga så har även Easyline det för det har jag på min. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pebbenp 0 Postad 5 April , 2007 Jo när båten står still så slits de inte. Men om man använder sin trailer till att just traila båten så slits de ganska bra när man vinschar upp och ner den för då lutat alltid båten åt ena eller andra hållet och trycker. Ännu värre för de på västkusten som har i båten ett tag och snäckor och annat sittet på skrovet. Nu är inte detta ett stort problem och gör ingen stor sak av det men det är en sak som håller sämre kvalitét än de dyrare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pebbenp 0 Postad 5 April , 2007 Såg nu att det var 1300 trailer det var tal om, då skiljer det ganska mycket. Jo visst finns det en vagga på easyline, men bara i längsled så det hjälper inte till om det kommer lite fel i sidled. - Det är inte samma chassi, easylines är klenare. Saknar dubbelchassi hela vägen fram så det blir inte lika stabilt. - Självjusterande vagga saknas. - Ej ståbara stänkskydd. - Klenare rullar - Klarar inte lika lång båt, har för mig max 6 meter mot 6,6 Fogelsta. - Sämre andrahandvärde? Pga av det klenare chassit vägen den mindre vilket ger några extra kilo i lastvikt för båten. Lägre pris. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 5 April , 2007 Ja, det var visst 1300 det var tal om. Min är en 1500. Den ser lite annorlunda ut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Groenling 3 Postad 5 April , 2007 Dessutom finns de som påstår att hjullagren är inte vattentätta på Easy-line Trailers. Men de är ju betydligt billigare. Någonstans måste de ju spara in pengarna /Sven Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredda70 0 Postad 9 April , 2007 Hej. Har själv en Easyline 1300 kärra som har fungerat kanon förrutom byte av vinch. Kör mycket trolling så skutan plus kärra får rulla mycket på ett år. Visst är den lite billigare än mer kända märken men den håller klart godkänd klass ändå. Håll koll på hjullagren bara, men snack om vattentäta lager är bara en skröna, finns inte ett lager som är tätt mot vattenbad.. Köp du en Easyline å gör nått mer ballt för resten av pengarna, du kommer inte att bli besviken.. Ha det Fredrik/Team Forsa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser