Ebzet 0 Postad 4 April , 2007 Hej. Jag har ju som jag har beskrivit i en annan tråd ett problem med mitt drev vilket har resulterat i att jag ska lossa mitt drev nu i eftermiddag men då dök en ny fråga upp. Var sitter växelvajern? Har jämfört med instruktionsboken och en grannbåt på varvet men jag kan inte förstå var den sitter. Grannbåten har 2 saker som sticker ut ur skölden på hans båt varvid den ena klickar i ett fäste på drevet och den andra har som en pigg längst ut men jag hittar inget som man ska ta loss. Hur fungerar det? Mitt drev är från 1989! Tacksam för snabb hjälp!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikB 1 Postad 4 April , 2007 Jag kan verkligen rekommendera att du köper en manual om du ska meka själv. Finns på Margie bookshop i Stockholm http://www.margie-bookshop.se/ Eller Ebay. På det cobradrev jag har mekat med är det bara att lossa trimcylindrarna och de sex muttrarna och dra rakt ut för att få loss drevet. Jag uppfattade att det var anledningen att du frågade... /Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ebzet 0 Postad 4 April , 2007 Allt gick smärtfritt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ebzet 0 Postad 4 April , 2007 Nu till en annan fråga om växelvajern. Läste i en annan tråd att om växelvajern inte är röd så ska man byta så att man får den röda. Antar att det är höljet man pratar om då. Min är svart. Vad är det för skillnad på dessa vajrar? Vad är det som gör de icke röda ökända? Vilka problem? Är den svår att byta? Pilligt? Inställning/Justering... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 5 April , 2007 Hej! Börja med att läsa igenom detta http://www.hastings.org/~stuart/cobra/index.html Klistrar in en del av Stuarts brev till OMC nedan. Current Cobra owners can find out if their cable or gearset was replaced under warranty; call OMC at 847/689-6200, and ask for Technical Support. Please write down your questions before you call, along with the serial numbers from your engine, transom bracket, and vertical drive. OMC Technical Support is pretty good, and free; please dont waste their time. The current OMC transom shift cable has a red plastic cover; if yours doesnt, get it checked immediately. Mvh /Persk Senast ändrad av Persk | 05 april 2007 | 08:04 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser