varaderon 0 Postad 3 April , 2007 Har sett en del utombordare som har tillägsnamnet saltwater och liknande, vad skiljer dessa från vanliga snurror? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel71 6 Postad 14 Oktober , 2007 Bra fråga, jag har också letat efter svaret på den då jag har köpt en Mecury 90 optimax med just tillägget Saltwater sittandes på en Uttern D55. Hoppas att någon har svaret nu när jag för upp frågan igen. En tänkbar sak som det kan vara är att det finns en slang uppdragentill regalage kablaget som man kan skölja rent motorn med på ett enkelt sätt ävennär den ligger i, men jag undrar om det är något mer som skiljer en saltwatwer från en vanlig. Tacksam om någon svarar! Vad stort det blev?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ulfa 2 Postad 14 Oktober , 2007 Hittade detta på nätet (har också funderat)...-----------------------------------------------------This is basically the difference between saltwater series 90 hp 2 and non saltwater seriesI work @ b/w dearlership...mercury/yamaha/honda dlrs too90 salt has stainless tilt tube/and two associated stainless steel nuts..1 at each end...a blue saltwater series decal on cowl and a quick connect/dis-connect flusher attachment------------------------------------------------------------------------2004 Mercury 90 Classic Saltwater Series engine with a built in fresh water flushing system. Mercury told me the only differences between the Saltwater and standard series are the decals and the flushing system.----------------------------I'm picking up my 90 HP 2 stroke ELPTO Mercury and was worried that it was not equipped for saltwater use. I'm no longer worried about that as the difference in the salt water series is minimal. I plan to flush each time I pull the boat out of the water using earmuffs, as the built-in flush connector does not take care of the lower unit. Not sure what the purpose of the connector is if it doesn’t do the job. Possibly it serves a use for those that need to flush while in a slip. I have heard that you should always tilt the engine out of the saltwater when not in use and I always see my fellow boaters doing the same. Some of the posts I've read on this forum suggest differently.Boboe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser