Gå till innehåll
tisdag 04 februari 2025
nuklex

Glapp i drev

Rekommendera Poster

Hej,

Mitt drev (mercruiser 7,4MPI kommer inte igåg va dervet heter BravoII kanske) va lite glappt i sidled när jag köpte båten och det va Gimbal ringen som glappade och dom har lovat att fixa problemet till sjösättningen i år. Jag har sökt efter svenska sidor med information om Gimbal ringar men hittar inget bra.. finns det ett svenskt ord för gimbal? nån som har tipps

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bra att ha!

http://www.mercstuff.com/howdoi.htm 

Mvh

/Persk

Senast ändrad av Persk | 03 april 2007 | 10:45

Senast ändrad av Persk | 03 april 2007 | 10:51

Senast ändrad av Persk | 03 april 2007 | 10:52

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur mycket glapp,det är alltid lite glapp.man kan byta bussningar osv så det blir bättre.men aldrig blir det stumt.men du kommer ej att märka nåt om det inte är typ 10cm glapp.själv på mitt drev så sitter det en axel som är splinsad som går igenom till styrningen som är ett spår i och det sitter en gängad sexkanti jag bytte den mot en konisk gängad tapp så nu sitter den kanon.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är inte så mycket glapp kanske 10cm som du säger. Och jag åkte ju lite med båten i september ca 150 distanser och jag märkte inte nått speciellt. Men dom har ju lovat att fixa det så då måste dom ju göra det. Kan båten kanske blir lite stadigare när man kör sakta.

Jonas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

det man märker är när man kör sakta så ormar sig inte båten lika mycket.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...