Gå till innehåll
söndag 05 januari 2025
bayliner2650

Rengöring

Rekommendera Poster

Hejsan..Jag har heltäckande matta i ruffen som har blivit fläckig..Tidigare ägare etc har tydligen gått med skor där och spillt olika saker så det ser inte alltför vackert ut..

Finns det nån som vet hur man rengör det på ett effektivt sätt???

Tacksam för svar.... 

post-22516-1394234993,7623_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

känner du någon som jobbar på ett bilrekond företag?

jag använde mig av en kompis som gör det.. dom har riktigt roliga kemikalier och vattendamsugare... riktigt rent blev det!

Senast ändrad av RCarlsson | 04 april 2007 | 07:14

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

vet inte om det funkar hos dig men ofta finns det mattvätt att hyra. Hemma i Bålsta tar den lokala färgaffärren 300:- men då ingår även kemikalier. Och det är inte svårt att göra själv. 

Se bara till att förpreparera kraftiga fläckar en 10 minuter. Du kommer att bli förvånad hur rent det blir. Sedan kan du passa på att tvätta alla andra textilier samtidigt eftersom priset är för ett dygn. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej
Jag äger ett Bilrekonditioneringsföretag,skaffa ett medel som heter Brisk lowfoam med optiska blekmedel,späd 1:8 ca med vatten du har värmt i micro etc ca 60-70 grader.applicera med lågtrycksspruta,låt verka 5-10 min,bearbeta ytan med mjuk borste,våtsug noga,upprepa vi behov på fläckar,kupevärmare med ventilationsfönster på glänt i 24 timmar eller tills det är RIKTIGT torrt.
allting blir som nytt lycka till (produkten har även antibakteriella egenskaper,samt luktar fräscht) 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för tipsen..Ska kolla m en av de lokala färgaffärerna oxå...

Senast ändrad av bayliner2650 | 03 april 2007 | 18:52

Senast ändrad av bayliner2650 | 03 april 2007 | 18:52

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

glöm det dom kan inget kontakta någon som kan skaffa brisk lowfoam genom Smartab återförsäljare OBS godta inga konsumentprodukter endast proffsprodukten som heter Brisk lowfoam,jag har provat allt som finns men inget kan konkurrera med denna produkt,jag lovar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...