falen43 0 Postad 2 April , 2007 Hej alla båtägare. Är det någon som har någon kännedom om det går att rengöra botten på en plastsnipa Nidelv 24 med en hetvattentvätt.Jag tror att den är målad med självpolerande bottenfärg tidigare.Skulle vilja veta om ev.skador på plasten efter en sådan åtgärd,eller om det är okay.Snälla,ge mig råd. Falen 43 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 3 April , 2007 Tveksamt, vad är anledningen till att du funderar på denna metod? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
falen43 0 Postad 3 April , 2007 Ja hej igen. Jag tänkte att ta bort rester av bottenfärgen med denna metod så jag kan måla om den.Jag har dessutom tillgång till en hetvatten- tvätt. Falen43 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 3 April , 2007 Om du skall måla med samma typ av färg igen så tror jag du får ett bättre resultat med en lättare vattenslipning och målning. Finns ingen anledning att ta bort all gammal färg om du målar med samma kemi igen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
falen43 0 Postad 3 April , 2007 Har du något bra tips på en bra och tålig bottenfärg som ej behöver målas om varje säsong.Har tänkt själv att använda International Micro eller Hempels Mille Light självpolerande.Båten skall inte gå i saltvatten. Tacksam för råd. Falen43 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jesse_dc 0 Postad 3 April , 2007 Så länge du använder färger som är tillåtna där du avser använda båten, så har du nog inte så mycket att välja på än att måla varje år. Du har ju inte heller så mycket hjälp av farten att hålla rent. mvh Jesse_DC Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser