Gronlund 0 Postad 2 April , 2007 Hej! Själva axeln som min utombordare roterar runt, när man vrider på ratten har fastnat. Eller åtminstånde blivit ordentligt trög. Jag har pumpat in nytt fett men ändå är den lika trög. Jag har kopplat bort styrkabeln och det är omöjligt att vrida motorn för handkraft, utan man får sätta dojan på skeddan och hålla i badstegen och trycka till för glatta livet. Då lyckas jag vrida på motorn. Har även provat att värma, spraya WD-40 med mera utan framgång. Kort sagt, den sitter hårt som attan och jag börjar bli smått panikslagen. Någon som kan tipsa hur man fixar detta utan att riva hela motorn?? Tack på förhand/ M Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 2 April , 2007 Hej!Det var en murkla från 79 som du hade. Ta det lugnt. Fortsätt och sätt dojan på skeddan och så får spayn tid att krypa in. Som sagt, ta det lugnt, spraya - värm och vrid. Så ger det sig till slut. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gronlund 0 Postad 2 April , 2007 OK, tack! Bara att nöta på med andra ord. Funderar på att tillverka en hävstång av en planka och sen blir det till att bända fram och tillbaka några timmar. Tack för tipset! Mvh/ Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CalleD 1 Postad 2 April , 2007 Akta dig för att vrida och bända för hårt med ratten bara. Jag gjorde det och åkte då på att byta styrväxelns kuggkrans... man lär så länge man lever... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gronlund 0 Postad 2 April , 2007 Tjena! Har redan lyckats dra sönder kuggarna i ratten....och har sedermera kopplat loss styrvajern. Som sagt man lever så länge man lär...men tack för tipset iaf!! Mvh/ Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser