marblu 0 Postad 1 April , 2007 Är det någon som har ett bra tips på medel för att få fendrarna snygga igen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
winga25 0 Postad 1 April , 2007 Vim eller som det nu heter Jif, svett och lite mer svett. Lycka till //Janne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 2 April , 2007 Ungsrengöring går också bra. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatricS 2 Postad 2 April , 2007 Fenderskydd :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 2 April , 2007 Köpte en liten svamp för fenderrengöring utan rengöringsmedel. Har inte testat den, men den skulle tydligen fungera bra. kostade 39:- på NE marin i kumla Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janne1 41 Postad 2 April , 2007 Torka av med aceton och sedan skölj i vatten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefanho 0 Postad 2 April , 2007 Varför ska man ha fenderskydd? Är det för att inte fendrarna ska bli skitiga, och behöver man då inte ett skydd till fenderskyddet så inte det blir skitigt osv.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 2 April , 2007 Man slipper det irriterande gnisslandet! /Persk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 2 April , 2007 Jag använder autosol. Fendrarna blir som nya. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 2 April , 2007 Har också bre erfarenheter av autosol Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jesse_dc 0 Postad 2 April , 2007 och lägger man ett lager vax ovanpå så varar det en stund oxå. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatricS 2 Postad 2 April , 2007 Y-10 eller Autosol water-line funkade hyfsat i höstas. Men det fungerar nog med många starka rengöringsmedel. Har ej testat citronsyra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
martinil 0 Postad 2 April , 2007 Mina fendrar blev som nya i helgen! Fuktade en trasa med Thinner som jag torkade av fendrarna med. Fungerade mycket bra! Efter vaxade jag fendrarna. Till skillnad från vattenlinjen på båten som jag aldrig lyckas få till, provat med oxalsyra, supercleaner och rubbing...... Lite tråkigt då båten inte är så gammal 1999. / Martin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bajen 14 Postad 5 April , 2007 Lacknafta (thinner) på en trasa. Det är viktigt att försöka stryka åt ett hål så man inte gnuggar fast skiten i gummit. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hustran 0 Postad 5 April , 2007 Fendrarna har en tendens att bli lite kladdiga av thinner o dyl,tycker jag.Jag använder vim.Dessutom har jag upptäckt att gråa fendrar inte är så dumt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 14 April , 2007 Gjorde rent mina igår med stålull, blev jättesnygga Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
joben 0 Postad 14 April , 2007 Bilavfettning funkar riktigt bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CapsLock 0 Postad 14 April , 2007 Jag behöver inte rengöra mina fendrar för det är alltid någon i slutet av sommarn som går och tar alla fendrar i hela hamnen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
van_duung 0 Postad 14 April , 2007 gjorde samma sak som du och fick också ett bra resultat Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nybyggarn 0 Postad 15 April , 2007 Fenderskydd tvättar man i tvättmaskin. Med tampar och sånt. När gumman är på stan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser