kvarnen 0 Postad 31 Mars , 2007 Hej. Jag har en 50hk mercury -01 som går orent vid max gas pådrag. Är det någon som har en ide vad det kan vara för fel? Får den för mycket soppa, och isåfall vad gör jag åt det? Tack på förhand. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lotsenn 0 Postad 31 Mars , 2007 Det finns hur många fel som helst att välja på man bör nog börja med att kolla tändstift och elsystem trasiga kablar eller glappande kontakter kan ge liknande symptom, finns oxå en möjlighet att choken kan behöva justeras bränsle tanken och bränlefilter är oxå en tänkbar felkälla. vilken oljeblandning kör du med? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 1 April , 2007 2-takt eller 4-takt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kvarnen 0 Postad 1 April , 2007 Det är en 4-takt och bensinen är ren, den har separat oljetank. //Per Senast ändrad av kvarnen | 01 april 2007 | 17:01 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 1 April , 2007 Hej, Nu hänger jag inte med - 4-takt som har separat oljetank? Brukar vara 2-takt som har det. 4-takt har ju oljetråg, oljefilter m m likt en bil. Kan du förtydliga lite? /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kvarnen 0 Postad 1 April , 2007 Hej Bo! Det är som du skriver, jag kanske förklarade lite konstigt. Killen före dig frågade vad jag körde på för oljeblandning. /Per Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzzlon 18 Postad 1 April , 2007 Hej!! Är det årets bensin?? Bensin har ju blivit en färskvara nu för tiden... Lycka till!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser