Gå till innehåll
tisdag 03 december 2024
Walle16

tändstift, olja och filter

Rekommendera Poster

Vad ska det vara för stift, olja och filter ttill en Mercruiser 5,0 L och vart köper man det??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej. Är Du handlingsförlamad eller? Kolla med närmaste Mercruiserrepresentant dom har svar på allt. Lycka till.

Göran. S

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är inte detta ett forum där man hjälper varandra? vet du inte så skit i och svara då i stället för att fråga om ngn är handlingsförlamad.

Det bevisar ju bara va DU har i huvudet.

Senast ändrad av christopheri | 03 april 2007 | 14:28

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Aaaah såg senare att du är stockholmare, sorry det va inte meningen att klaga. Du vet ju inte bättre.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är väl cheva smallblock, sitter i tex cheva van, då har förmodligen OK  oljefilter och tändstift i tabellerna. Om man bara kommer på vilken bil som grejorna passar från så kan man köpa filter och stift till en bråkdel av vad Volvo Penta säljer dom för.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

bildelar/mekonomen för stockolmare ligger väl borta vid bredäng  men på förra tråden när du letade amulerande service så var väl båten i örebro, be annars service killen eller tjejen handla med vad  som behövs de har oftast lite mer rabatt än vad du får som privatkund.

Senast ändrad av nikitalord | 03 april 2007 | 17:21

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!
Enligt min erfarenhet så om man har hittat en kunglig hovleverantör dvs
en person på ett företag som man har förtroende för och som tar sig tid att
lyssna på ens problem och är serviceinriktad samt att personkemin stämmer,
så ska man aldrig ringa någon annan än denna person när man behöver hjälp.
Jag har lyckats hitta en sådan person 55 mil ifrån där jag bor,tur att DHL finns. prova lyckan hos honom om du vill.
Kontakta stockholmaren Mats Mörre Mörlin. på Marindepån,Stockholm
Lycka till (smakar det så kostar det) 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej igen. Cristoffer och andra med synpunkter på mitt inlägg.Har man en viss båt eller motor och behöver veta vilka delar man skall köpa vänder man sig självklart till den firma som representerar det märket.Om man sen köper delarna på billigare ställen så är det en annan femma.Att fråga allmänheten så tekniska frågor förefaller lite långsökt.Påhoppet på Stockholmare är inte värt att svara på, det får stå för den som gjorde det. Efterlyser ibland sunt förnuft i forumet och önskar något mindre skitsnack.Ha de. Stockholmaren Göran. S

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tjena vill du komma undan lite billigare om du bor i stockholms området kan du åka till hansen racing ligger i lunda ind omr alldeles vid spånga hälsn svenne 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst plotter

Det är inte alltid som man kan köpa filter hos sin auktoriserade handlare tydligen...
Ex. hos marinan i Skälderviken, där står dem som frågetecken när man ska ha oljefilter till en Mercury 90 och sedan bara har 4 liters oljedunkar hemma.

Det tycker jag är lika snopet för kunden som om man går till Volvo och ska ha ett oljefilter till sin V70 och de inte har det hemma.
Vilket skitställe!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Fråga: tändstift, olja och filter

Tror nog det är samma tillverkare och kvalitee på filter, stift, olja, även om du handlar dem i skåne

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej jag tycker att ni alla går över ån för att hämta vatten.

ta ur ett stift kolla nummer och tillverkare samma sak med dom andra delarna du behöver. sen går du ex.till meca eller någon annan tillbehörs firma och köper det till ett fantastiskt lågt pris gämförlse mot marin ställen.

/Janne

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Inte heller så miljömedvetet att köra stift 55 mil som ändå finns på närmsta mack.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...