Gå till innehåll
lördag 16 november 2024
Hemming

Motorrenovering?

Rekommendera Poster

Hej.Monterade ur min B20 (AC130) (ej sötv.kyld) för ett par veckor sedan för att plocka isär och kolla lite i den, ev lämna den till en reparatör.Båten har tyvärr inte legat i på 3 säsonger3.gif\ pga tidsbrist men nu ska det bli andra bullar.De två sista åkbara säsong. tyckte jag att motorn tappade effekt och gick helt enkelt inte bra.Är det någon idé att lägga ner pengar på den här gamla motorn (-73)renov. -94,har hört att det blir svårare och svårare att få tag på reservdelar.Båten en TOLLARE 2.2*5.7 med 270 drev är byggd -73.Vilka delar går ev. att använda på en nyare Volvomotor.Alla tips mottages tacksamt.

post-23697-1394234991,9479_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

B20 motorer kommer att finns kvar länge till. Det brukar inte vara svårt att hitta bra kompletta marinkonverterade B 20. Tar du denna gången och sätter i en sötvattenkyld så lär motorn överleva ditt skrov.

Som du av ovan kunnat utläsa så anser jag att det inte är någon idé att krångla till tillvaron. Du har ett drev vilket med lite kärlek/service kommer att gå länge till. Och B 20 motorer står det lite här och var. Tyvärr lite kärvt att hitta något bra så här på våren. Men är du på hugget så dyker det säkert upp något. Ha tålamod! mvh/Nitro 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...