Gå till innehåll
lördag 28 december 2024
Litsegard

Vilken bottenfärg tycker ni är bäst?

Rekommendera Poster

Hej,

Inför säsongens bottenmålning skulle det vara kul att få lite synpunkter på erfarenheterna från de två största märkena inom området bottenfärg:
1. International -Cruiser
2. Hempel -Mille
Vilken av dessa både tycker Ni har den bästa effekten, då tänker jag framför allt på de vatten vi har här på västkusten?
Relevant information i sammanhanget är att jag inte har en snabb båt utan en snipa som tuffar frami max 7 knop.    

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kör med Hempel mille, dock dynamic vilket måste köpas i annat land, skall bottenmåla nu i dagarna, senast inför säsongen 2003 målades den, inte en tulpan bara lite grönt slem, tuffar också fram i 7 knop.

Visst en otillåten färg, men målar man inte varje säsong så är man inte så stor miljöbov.smiley-sealed.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker du skall använda International -Cruiser  miljövänlig även om din båt inte går så fort. det är lätt att borsta av botten med en skurborste när du tar ett bad. Vi måste alla förstå att även om det inte är mycket miljögift på en båt så finns det många båtar, miljön i våra vackra naturhamnar påverkas mycket mer än man kan tro. Dessutom påverkas inte farten så mycket på en deplacementbåt av lite beväxning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...