BigFish69 0 Postad 29 Mars , 2007 Hej!! Är ifärd med att ta bort min botenfärg. Många år av dålig skötsel= många lager. Jag har läst här på forumet att man kan använda sig av kaustiksoda vatten tapetklister med bra resultat. Jag vill bara veta om det finns några risker med denna metod. Kan båten i övrigt ta skada av denna hantering? För att få bort klegget hur många bar bör högtryckstvätten kunna leverera?? Det står också en del om hård eller mjuk bottenfärg. Om jag har strykit på en vanlig Hempel bottenfärg, är den då mjuk eller hård?? Tacksam för svar Johan Ekström Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 227 Postad 29 Mars , 2007 Vanlig bottenfärg... tja, hård eller mjuk? Kritar den och färgar av sig när du tar på den är den mjuk. Om inte är den hård. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BigFish69 0 Postad 29 Mars , 2007 Den kritar då är den förmodligen mjuk... Då är den frågan löst, enligt forumet kan kaustiksoda användas på mjuk bottenfärg. Tack för svaret Då är bara frågan kan den metoden skada båten? Hur stor högtrycksstvätt bör jag låna?? //Johan Senast ändrad av BigFish69 | 29 mars 2007 | 15:16 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser