jokar 0 Postad 28 Mars , 2007 Hej, jag ska bygga ett hopp till wakeboard och vattenskidor. Det kommer att flyta på några tunnor eller dunkar av plåt/plast. Ska jag bygga själva hoppet i rent blankt marinplywood eller i vanlig plywood som är struket med plast några gånger(eller epoxy)?Fördelar/nackdelar med de olika förslagen, samt vilket som är billigast undrar jag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sotarn 0 Postad 28 Mars , 2007 Nästan all plywood är idag WBP-limmad, alltså med vattentåligt kokfast lim. Jag skulle välja en billig plywood som ändå har en slät yta och så många lager faner som möjligt. Jag kan tänka mig att 9mm kan fungera bra för dig. Eventuellt tunnare 6mm om du bygger ett tätt ramverk av träreglar på undersidan. Oavsett vilkes sort och tjocklek du väljer så ska du absolut försluta i alla fall ändträet med flera lager epoxi, gärna hela skivorna. Senast ändrad av sotarn | 28 mars 2007 | 23:56 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jokar 0 Postad 29 Mars , 2007 Tack! Var köper man epoxi? Är det samma sak som epoxi-lim? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sotarn 0 Postad 29 Mars , 2007 Nej, limmet kan bestå av en liknande bas som de olika marinpoxisystemen som finns att köpa men det är sedan förtjockat och många gånger dyrare. Räkna med att du gör av med något kg. Köp en riktig marinexpoxi hos närmaste marinaffär (hjertmans, sea sea, watski osv..) eller beställ via posten från t.ex www.kompositfabriken.se Räkna med att styka ytorna minst 3 gångr för att få en vattentät yta Senast ändrad av sotarn | 29 mars 2007 | 16:16 Senast ändrad av sotarn | 29 mars 2007 | 16:17 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser