Gå till innehåll
lördag 21 december 2024
Esten

Märka motorn?

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har nyligen köpt en Buster och vill så klart inte bli av med båten eller motorn nu när säsongen äntligen är här. Därför undrar jag om någon har försökt sig på att gravera in motornummer stort på tex motorkåpa och motor. Stort och synligt i hopp om att det skulle försvåra ev. vidareförsäljning.  Man kan ju alltid måla rosa blommor över hela motorn - men jag tänkte att motornumret STORT är lite snyggare i alla fall.. Tror ni att det skulle fungera?

Senast ändrad av Esten | 28 mars 2007 | 17:34

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jo det skulle nog funka.

men ska du måla in nummret eller gravera?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tänkte gravera och sen måla(Fylla i texten med färg).
Eller snor tjuvarna motorn ändå tro? 

Senast ändrad av Esten | 28 mars 2007 | 18:36

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är ju fruktansvärt ifall man måste sabba motorn för att andra klåfingriga inte kan hålla sina solkiga fingrar i fred. Att gravera in motornumret är ju ett sätt ett annat måla motorkåpan illgrön eller med blommotiv. Men skall man verkligen behöva göra något av det? Idag finns det ju larm. Kan man hellre inte larma båt och motor. Så slipper man sabba sina prylar för att dessa inte skall stjälas? mvh/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tänk på att en motorkåpa är ganska enkel att byta och köpa ny för tjuven, så tänk på att märka motorn på tex riggen också.

Men måste du verkligen förstöra motorn på detta sätt? Finns ju larm som ovanstående skrev!?!  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Har du kollat på Securmark märkning?

Kanske kan vara nåt.

Har själv Award märkning på min båt och motor men skulle nog valt Securmark om det funnits när jag märkte motor och båten för några år sedan.

/Bo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo visst vore det toppen och slippa förstöra motorn med lite text.

Men om det jag får ha den kvar mot att behöva vara utan stora delar av sommaren så har jag gärna lite text på motorn..
Och vad jag har läst så försvinner motorer med både lås och larm. Jag har  startspärr och lås monterat, men tror inte att det räcker..

Fungerar larm verkligen?

Är det någon som har målat en nyare motor och fått behålla den länge? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tänker precis som Esten, gravera in motornumret på riggen och kåpan- fylla i med nån skrikande färg.

Kan ju se rätt snyggt ut- jag bryr mig inte så mkt om det faktiskt- bara jag får ha min motor ifred!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gravera in motornummer på en plats där bara du vet var det sitter vid en eventuell stöld kan man uppge det till polisen och om de har tur och hittar motor kan de lättare identifiera motorn.Annars är det bästa TVÅ godkända motorlås, är tjuvarna ute efter just en sådan motor snor de den hur den än ser ut. Detta är det lättaste sättet utan och skrota andrahandsvärdet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...