Mortviken 0 Postad 28 Mars , 2007 http://www.blocket.se/vi/11347073.htm?ca=11_s Är det någon som vet nåt om denna båttyp ?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knoparn 6 Postad 28 Mars , 2007 Nej, men utifrån annonsen så verkade priset helt ok, tycker jag. Sedan får man ju titta på vilket skick båten är i... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JanOlov 1 Postad 29 Mars , 2007 Hej! Jag har haft dc:n av samma modell och va helnöjd. Den har väldigt bra skrov och bra innerutrymmen. Min hade en yamma 70 så en 40hk är lite i klenaste laget tycker jag. Om man ska kritisera skrovet på något sätt så är det att motorn släpper vatten om man girar väldigt tvärt. Det är samma fenomen som nya Askeladdenbåtarna får kritik för och man kan faktiskt leva med det. Om man ser på priset är det inget att fundera på! Bara att köpa! Motorn kan alltid bytas ut mot en starkare när du känner behov för det. Skibsplast är en stor tillverkare i Norge men tyvärr har dom slutat med båtar i den mindre storleken. Kolla in www.skibsplast.no och klicka på tidigare modeller. /Jan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mortviken 0 Postad 29 Mars , 2007 Tack för infon. Otroligt bra att ha hitta maringuiden nu när man går i båtköpartankar. Helt ovärderligt. Tack igen för hjälpen. PS Båten i annonsen såldes direkt (fast inte till mig!) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser