Gå till innehåll
söndag 19 januari 2025
strole

Katten på Kapellet

Rekommendera Poster

Snart är det dags att dra hem skutan. Det kliar i fingrarna innför årets vårrustning. Det är bara en sak som irriterar mig och det är vår katt ! Varje vår då jag drar hem båten till vårt hus blir catalinans båtkapell en härligt högt plaserad katthängmatta !! Fin utsikt för missen och härlig vårsol och så kommer det fasansfulla när katter har vilat färdigt och ska ge sig i väg va gör de då ? Jo då ska det vässas klor, klösa ! Villket jag är rädd ska ske på båtkappellet. Det har hitils inte skett som tur är. Men katten ska hällst inte vara på kapellet alls och vi jagar alltid bort den så fort vi ser katten där uppe ! När kapellet var nyinpregnerat föll den sig borta. Men jag kan inte hålla på med inpregnering varje år. Vad gör man.

Tipps på Lufftgevär och hagelbössor undanbedes ! 

Senast ändrad av strole | 28 mars 2007 | 10:41

post-9015-1394234983,1248_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Trot eller ej., men vi hade samma problem för några år sedan. Vi löste det att spänna på en billig japanpress på kapellet, det gillade inte katten att vila på.

Lycka till

//Mikael

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag gjorde så förut jag med men tröttnat på att hålla på så. Nu sprutade jag på inpregmeringsvättska som lutar starkt och det har hållt missen borta :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

I varje välsorterad hund/katt affär finns en spray som heter FY spray (olika namn beroende på tillverkare) denna spray använder jag på vår bil (tygcab), jag har aldrig problem med katterna längre. Denna spray fläckar inte tyget heller.

Per Trönnberg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi hade en gång en katt.

Han hette Murre.

Frugan fick honom några dar före vi skulle ut och segla. Han älskade att sätta klorna i sprayhooden och även att ligga där. Han var med ombord i ett par år. Sen löste sig problemet. Grannen körde över honom.

tommy 

post-945-1394235050,0965_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den slutsatsen man kan dra av detta är att en död katt är en bra katt2.gif\ 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hade precis avslutat ett ett kreativt och innovativt svar som innehöll ordet hagelbössa när när jag lästa skriberntens sista rad.
Då återstår nog bara att som en av föregåendetalare muta grannen.
/B

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

katter tycker inte om lukten av citron!! Spraya något som luktar citron kanske?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej, det påståendet håller jag inte med om. Jag tycker om katter, och har haft många under årens lopp. (däremot är jag inte speciellt förtjust i hundar). Det var väldigt trevligt att ha katten med ombord, och att han satte klorna i sprayhooden brydde jag mig inte så mycket om.

tommy 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du har nog det bästa svaret. Nu verkar ju inpregmerinsmedel duga oxå. Ialla fall än så länge.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

det finns ju dom som påstår att katter inte tycker om att ligga på plast och liknande som prasslar, det kanske funkar på din katt? På min ena funkar det inte, det bästa han vet är att sova på/i plastpåsar..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...