Gå till innehåll
måndag 23 december 2024
Albin-Anna

Seriös enkät om kärringar vid rodret...

Rekommendera Poster

Dieselmannen frågade just om jag hade undersökt hur många tjejer som faktiskt ÄR intresserade och tar lika ansvar för båt/drift/körande.

Han e har inte vanan inne av såna som mig, och med tanke på att mitt ex var så ointresserad att han inte ens såg min båt i verkligheten så är inte direkt jag van heller (även om jag vid en okulär besiktning på sjön kan konstatera att det är fler män än kvinnor i båtarna).

Så, hur många tjejer här är lika konstiga som jag, och hur många grabbar har en fruga/tjej/fruntimmer som jag?

Lamons och Steves kommentarer känns överflödiga :-p

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Så, hur många tjejer här är lika konstiga som jag, och hur många grabbar har en fruga/tjej/fruntimmer som jag?

Jag har ingen aning om hur du är! Är du konstig?

Ingen av mina tjejer har tagit något som helst ansvar för vare sig båt, bil, sommarstuga eller villa. Men brödkaveln har dom haft fullständig kontroll över....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dieselmannen tycker att ditt svar e lite korkat, vad är alternativen?

A) Att alltid köra, timma efter timma

B) Att inte ha ngn annan att förlita sig på om man blir sjuk eller trött (eller fullare)

C) Att sitta ensam i ekan kväll efter kväll o ro

?

;o)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då har du haft/har nej-tjejer, eller tjejer som gärna ligger på soldäck och glider med.

Mao, myten lever vidare och det e ju beklagligt.

Men jag e en jävel med brödkavel oxå :-p

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Måste jag välja nåt av dom alternativen ??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ska det vara seriöst på riktigt? ;)

Isf, jo jag har nog en lika udda konstig tjej som du är hehe.

Hon både rattar o navigerar. Lika bra är väl det, så slipper jag slita mig från fiskeprylar, bärs o mackor. Vi läste båda 2 innan vi skulle hyra båt i forna jugoslavien inför smekmånaden (som f.ö. gick åt helvete iom att det bidde krig) Jaja, nautisk kompetens kan man aldrig få för mkt av så nu får hon gärna ratta o navigera. Bara hon lägger ner åtminstone en del tid på underhållet alltså. Ska det vara jämställt så ska det fan inte bara vara enkelriktat hehe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

High Five till KillerBoo...din tjej rockar...

Jag vet att det finns fler där ute, och att Lamon och Steve inte vågar erkänna att dom släpper rodret ibland...kom igen nu ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har aldrig nekat till att gumman rattar rodret ibland. Har du förutfattade meningar eller ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej, inte brukar dom säga nej inte ... smiley-wink.gif\ ... men legat på soldäck har dom inte gjort... snarare i skuggan och klagat på värmen.

Myt? Nej, jag pratar dessvärre om den bistra verkligheten.

Tänk vad underbart det vore med en tjej som kunde hantera en båt.. 26.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ett erkännande Lamon...sötnos!

Och Flipper - då är jag lika underbar som en bal på slottet!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nog på väg att få en intresserad fru.

Från det kostar bara en massa, till vi kan väl ta båten dit och hon är allmänt intresserad av att köra sånt som går fort så jag tror nog att det blir bra om några år.....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Min fru är helt ny som ruffhäxa men kommer att ta ansvaret över roder vid tilläggningar o.s.v för att det är lättare än att hoppa i land och sköta ankaret.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Min hona brukar ibland klaga på att jag laddar på för mycket.

Måste du köra så fort brukar det låta.

Sen när man frågar om hon vill köra, vad gör hon då?

Full gas från stillastående trimmar upp motorn till max och säger:

Det här var ju kul!

Å där sitter jag och håller i kottarna stenhårt.2.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är nog en som kvinna ,som du undrar över.Älskar mina båtar och kör,mera transportsträckor än lever och bor på båten.Har förmånga båtar nu.Tanken är att decimera antalet i vår.Dessvärre är det nog så att mannen inte förstår det här livet,utan förbiser meningen med att dela arbetena med båten.Själv har jag lärt mig byta alla filter,vinterkonservera och förberede sjösättningen.Presseningen var för tung i höstast då fick jag fixa en lättare....inredningen (limmade mattor)hänger så jag kommer knappast in....det får väl jag fixa? Om jag mot förmodan behöver hjälp,så måste jag tjata.....det gillar jag inte.Däremot om middagen skall göras,bilen tvättas,hjälp med att släpa virke.....då,duger man.Nu är jag lite arg,men olika är människor,speciellt MÄN.Som sagt gud missar i bland.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Blanda inte in mig Hustran men hur skulle det vara om du tappade saltkaret i middagsmaten några gånger och helt ge fan i att hjälpa till ett tag.

Då blir det annan ordning på torpet.

Lycka till/Orven 21.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det må jag säga, ett rekorderligt fruntimmer är du, säg till om du blir ledig2.gif\, en som står ut med detta skulle man ha!

Min fru hjälper gärna till bara inte lösnaglarna sprätter åt helv....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja kan inte hålla med för min har sina originalklor men mycket annat snarlikt finns 2.gif\

Stå på dig Hustran.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men dom är bra goa att ha, ingen anledning att byta, bättre att uppfostra, är alldeles för dyrt att byta tant 2.gif\ Bättre att köpa båtgrejer och brännvin för pengarna2.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kvinnor är som bilar o båtar, ibland byter man...o då vill man byta upp sig..man tar ju ingen långmilare då...oftast blir det en yngre årsmodell oxå...som kanske inte är så glapp i bussningarna efter otaliga mil, eller diverse skavanker på det yttre...som taxöron o sånt där...2.gif\

Kom nu inte o säg att jag är gubbsjuk...för dom tankarna slog mig redan som 20-åring....2.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Då får man väl vara nöjd min puma ligger bara på soldäck och spinner men jag tycker det är förlåtligt av ungdomen hon har ju 20 år innan hon är ikapp mig.

Däremot kommer min lilla prinsessa från första kullen att få lära sig hantera ankan fullt ut i år, hon blir 9 år nu och börjar bli ansvarsfull visst har hon kört tidigare men varit lite väl glad i att busgasa så man fick alltid hålla ett öga så inget hände.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jaa Du Hustran, vad kan man säga annat än att Du har Dig själv att skylla. Du har valt helt själv och förmodligen helt fel.

Eller också gillar Du att skriva... smiley-wink.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Kan detta vara svaret på varför kärringar ej syns så ofta vid rodret.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...