Albin-Anna 1 Postad 27 Mars , 2007 Ny båt blir det, och nu ska vi inte bara samsas om EN båt utan även ett namn. Fyndiga förslag? Mannen tycker Das Boot, vilket han kan fetglömma, det är inte en jävla ubåt. Och kommer vi inte på ngt så går vi på den klassiska första bokstäverna i hans namn, första i mitt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 27 Mars , 2007 Spelar ingen roll vad ni tar. ditt eller hans första bokstav för det blir ju A A i alla fall och vad jag läste i en annan tråd så var det ju fullast kör så då blir nog A A olämpligt. Bara skojar... kunde inte låta bli för det va liksom gratis. Vi hade problem för vår båt saknade namn när den inhandlades och efter mycket grubblerier så blev man svettig och den heter ju det så då kan inte våran heta det och det heter ju alla båtar.... så gick snacket. Kompisen ringde från Belgien och sa Frugans första bokstav M och första bokstaven i efternamnet O. Sedan la han till min första namnbokstav J och sedan efternamnsbokstaven O och sedan fick båten heta MOJO. Bara ett tips / Lycka till/Orven Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Albin-Anna 1 Postad 27 Mars , 2007 Ert namn blev faktiskt riktigt bra med den logiken, och betyder ju något...men AA e ju faktiskt humor...på riktigt, skall lägga detta i förslagsbanken...keepem coming Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 27 Mars , 2007 Med tanke på mannens lukt o ett visst ursprung så tror jag att Dieselhäxan är ett bra namn... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PederGbg 2 Postad 27 Mars , 2007 Vi har tänkt liknande. De 2 första bokstäverna i tjejens resp i mitt efternamn: MONI Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 27 Mars , 2007 Be han berätta vad tjejen hette som snodde svendomen av han...sen tar ni det namnet! Fyndigt värre! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 27 Mars , 2007 Om han inte är bisex.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 27 Mars , 2007 Då blir det Allan sladd Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Albin-Anna 1 Postad 27 Mars , 2007 Tro mig, Dieselmannen har redan föreslagit liknande, dom tre sista (inte jag) hade namn som började på A, och namnförslaget var Triple-A. Låter som att ni hade gillat varandra o e på samma nivå :-p Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 27 Mars , 2007 den var go den! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Albin-Anna 1 Postad 27 Mars , 2007 Hmm...låt oss bara säga att jag INTE kommer att gå med på det :-o Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Albin-Anna 1 Postad 27 Mars , 2007 Det blir en Skilsö 950... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 29 Mars , 2007 En sån spetsnos ser lite ut som en delfin eller tummlare, Tummelisa, kanske eller med tanke på bisex svendomshistorien Dolf-fine. Nere i sini hade vi något fiskaktik vi kallade Bonitas dessa var snabba som delfiner. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 29 Mars , 2007 ta dom två första bokstäverna i respektive namn tycker jag...börja med anna´ s. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
V8dc 0 Postad 29 Mars , 2007 Å gubben heter albin? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 29 Mars , 2007 åh fan.....det såg jag inte.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Albin-Anna 1 Postad 29 Mars , 2007 *flinar* Det e humor...men tyvärr e det båten som e en Albin juh Det blev Skilsön pojkar, har just korkat upp champagnen...gratulationer är på sin plats... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 30 Mars , 2007 Spontant från hjärtat, GRATTIS Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 30 Mars , 2007 Då blir det kanske handtralla. Verkar ju vara handfast folk på båten och trallande glada. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 30 Mars , 2007 Det kan ju även bli Dildolina, eller Dildoanna Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kungsholmen 0 Postad 4 April , 2007 Detta vaen intressant å klurig tråd, man blir ju lite nyfiken!!!! VAD BLEV det för namn.....................??p.s själv har jag haft en som hette OSIS!!inte mycket tur där inte. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Albin-Anna 1 Postad 10 April , 2007 Vi enades äntligen...igår...fan trot, och eftersom jag är fan så tror jag det inte förrän dekalen sitter på båtskrället. True Blue blev det... Och det finns en hel massa bakgrund till det, min första lilla båt hette Blue, favvofärgen och en hel drös andra töntiga orsaker. Men Dieselmannen är klok ibland och det var han som kläckte idén. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 10 April , 2007 Klart han kläckte en bra ide !!! Varför tror du ?? Jo det är ju en man !!! Lycka till med att få på namnet på skeppet... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser