Jocke-SeaRay 13 Postad 26 Mars , 2007 HALLÅ KAN NÅGON GE MIG ETT TIPS OM HUR MAN FÅR KAPELLKNAPPARNA PÅ BÅTEN ATT SITTA BÄTTRE FAST , PÅ EN DEL KNAPPAR HAR SKRUVEN BÖRJAT GLAPPA...( NEJ , JAG SKA INTE BYTA TILL STÖRRE SKRUV ) HUR FYLLER MAN UT SKRUVHÅLEN I BÅTEN ENKLAST ? JAG PROVADE MED SIKAFLEX , MEN DET HÖLL INTE ...DET KÄNDE JAG NÄSTAN PÅ MIG ,MEN PROVADE ÄNDÅ ..HAHAHAHA NÅGON SOM HAR LÖST DETTA PÅ ETT FINULIGT SÄTT ???? ( jag har dom klassiska tryckknapparna ) //JSR Senast ändrad av Jocke-SeaRay | 26 mars 2007 | 07:17 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janne1 41 Postad 26 Mars , 2007 Om du kommer åt baksidan så prova med skruv mutter och bricka. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 26 Mars , 2007 Jag hade samma problem på ett par ställen, fyllde ut hålet helt med epoxispackel, förborrade hålet med en borr som var lika tjock som kärnan på skruven, uppstod inga sprickbildningar och sitter bra. Finns säkert många sätt, men det viktigaste är nog att massan man fyller med är ordentligt torr och själva förborrningen. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 26 Mars , 2007 Nix .. går inte ! Tack ändå //JSR Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eriksen 0 Postad 26 Mars , 2007 Hej! Jag använde Epiglass marinepoxy till mina sprayhoodknappar. Tvättade nogrannt med aceton först, sedan fyllde hålen med epoxyn och skruvade fast. //Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 26 Mars , 2007 Hej Jocke! Prova med att använda popnit istället för skruv, rostfria då så klart. Släng på en dutt med sikaflex på baksidan oxo. /Persk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 26 Mars , 2007 ok... stelna föst och sedan borra nya hål ..eller ?? Menar du att fästa skruven direkt efter du har plastat/fyllt hålet , blir liksom att limma dit knappen .??? eller .. fattar jag någelunda ? hahah //JSR Senast ändrad av Jocke-SeaRay | 26 mars 2007 | 23:02 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eriksen 0 Postad 27 Mars , 2007 Inte stelna, utan skruva i skruven direkt. //Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser