Kapten_E_Tec 0 Postad 25 Mars , 2007 Har tröttnat på div. dåliga bottenfärger o tänkte gå tillbaka till den gamle VC17 nu i vår. Problemet är att den är svår att få tag på. Är det någon som har några tips på var jag kan vända mig för att hitta den eller någom likande bottenfärg? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rohed 0 Postad 25 Mars , 2007 Har haft samma tanke. Tror att VC17 numera heter Lefant eller något liknande. Vet inte om det är exakt samma, troligen inte, men har för mig att det har ersatt VC17. Kanske beroende på nya lagarna ang bottenfärger eller annars var det någon upphovsrättsgrej. Osvuret bäst. Någon annan kanske vet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dunkelfink 0 Postad 25 Mars , 2007 men...... är det inte internationals VC17 nt ni menar , den teflonbaserade ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 26 Mars , 2007 Är det en mjuk självpolerande färg eller hård du efterfrågar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kapten_E_Tec 0 Postad 26 Mars , 2007 Hej Jo det har du rätt i, International VC17. Den finns ju ej att köpa i butik längre? Eller har jag fel? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kickdown 3 Postad 26 Mars , 2007 http://www.yachtpaint.com/sweden/default.asp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gustaf76 0 Postad 26 Mars , 2007 finns på Erlandssons Brygga i Solna, tror även Hjermans har den. /G Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kapten_E_Tec 0 Postad 26 Mars , 2007 1000 tack för hjälpen! Bir att åka o handla in den i veckan, kan knappt vänta tills att få lägga i båten i spat:) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CalleD 1 Postad 26 Mars , 2007 Jag spinner vidare på samma linje! Jag har en gammal VC17burk (10år) som jag målade slut på förra året. Jag vet att den nya VC17 skiljer sig litegrann i receptet. Nån som vet om man kan använda den ´ nya på den gamla´ utan att lägga ett spärrskikt först??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ahaa 2 Postad 7 Februari , 2008 erlandssons säljer den inte längre men hjertmans gjorde det iallafall för en månad sen! Skickad med posten hem till dig direkt från lagret Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seawing 10 Postad 4 Mars , 2012 Beställ hos www.svb.de. Inga problem Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Alf_Von_Sil 2 Postad 4 Mars , 2012 Har sett att Jula samt Bauhaus har kvar gamla VC17NT kvar i butiker. Mvh Kristian Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser