Wallerman 0 Postad 25 Mars , 2007 Hej! Har fått ett tips om att köra min wallas 1300 på ren k-sprit en stund för att rensa ur den.Är det någon som provat det,funkar det,eller är det t.o.m. farligt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 25 Mars , 2007 Det låter farligt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wallerman 0 Postad 25 Mars , 2007 Ja,jag tycker det låter lite vanskligt.Men det var ett tips här på forumet.Han hade gjort det,och skrev att värmaren gick mycket bättre efteråt....jag ska i alla fall ha en släckare till hands om jag provar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 25 Mars , 2007 Tycker inte ens du ska prova. Enligt Värmedoktorn ska man vintertid blanda i 0,5% k-sprit i fotogentanken, inget annat. Hör med honom. http://www.varmedoktorn.net/1.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rillez 0 Postad 25 Mars , 2007 det står i bruksanvisningen att man ska köra lite k sprit i den på hösten så att bränslet inte ska parrafinnera sig över vintern fridenzzz rillezzzzzzzz Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wallerman 0 Postad 25 Mars , 2007 Tack för alla svar.Det känns säkrast att skippa det där med ren k-sprit,och bara köra värmaren med lite k-sprit iblandat i bränslet istället.Man vill ju gärna ha båten i behåll nu när det närmar sig sjösättning.Ha det bra! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser