Verne 0 Postad 25 Mars , 2007 Börjar, efter att ha problem med att få igång min b20 efter vintern, tro tt kablarna från batteriet (fram i båten) är dåliga. Detta då jag upplever att inte motorn går runt med den kraft den bör när jag försöker starta med startkablar. Har därför en ide om att koppla startkablarna direkt till startmotorn för att inte tappa effekt på vägen. Är detta möjligt, hur går jag tillväga? Nån som har erfarenhet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 25 Mars , 2007 Inga problem, sätt den röda startkablen på startmotorns grova anslutning (den röda som kommer från batteriet och minus på en av startmotorns bultar. Ytterligare ett problem som du kan ha är att tändspolen inte får tillräckligt med ström. Ta då och gör en överkoppling från batteriet direkt till tändspolens anslutning. Fast misstänker du att du har för dåliga anslutningar är det väl bäst att byta / göra rent så du får bra kontakt. mvh/Nitro Mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser