Gå till innehåll
fredag 08 november 2024
captenmorgan

Rev ut heltäckningsmattan..

Rekommendera Poster

Nåt fel med min webläsare..
JAg hade fukt under mattan och rev ut den. Tänker torka upp och sedan lägga in en ny..
Vad är bästa tispen. Linolium?? det har legat en flummig heltäckande men det är lite väl opraktiskt men lockande.

Vad tycker ni? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Linolium 13.gif\ blir ju instängt om något och surt.

Luftiga saker som torkar ska det va.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har chattat ett tag och fastnar nog för en skön heltäckmattasom jag inte limmar ... det hade dessa tjommar gjort.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

balkongmatta funkar bra. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ja men kanske lite trist?? fast den lär ju funka lysande bra förstås..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det har redan skrivits, ta en balkongmatta. Men du kan säkert hitta mattor med liknande fuktgenomsläpp men kallas något annat ifall du inte vill ha i en balkongmatta. mvh/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varför skulle det vara trist med en balkongmatta jämfört med en heltäckningsmatta? har själv tänkt byta matta mot en blå balkongmatta i min Uttern...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du kan ta heltäckningsmatta, det är baksidan på heltäckningsmattan som är avgörande, en heltäck med skumbaksida är ej att rekommendera. balkongmatta funkar, men ack så tråkig o sticksig. Limma inte mattan, på sin höjd använd dubbelhäftande tejp om den har en tendens att vika upp sig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tänkte precis så. Komiskt att mattaffären kallade just mattan med hel gummiundersida för båtmatta

Senast ändrad av Bianco | 25 mars 2007 | 10:43

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Flotex heter en sort som jag tycker är kanon... Jag la det i min förra båt och ska lägga det i den nuvarande oxå.. Ljuddämpning med 21 db, slitstark tror det är 10 års garanti, lätt att tvätta om man spiller på den. Det ser ut som en heltäckningsmatta men har väldigt kort lugg...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Goggla på Ehrenborgs eller Flotex... Fråga din lokala matthandlare.. Det är inte den billigase matta man kan köpa men den är bra och finns i hur många färger o mönster som helst...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det lutar åt flotex faktiskt grymma egenskaper. Den är ju tät nedåt helt. Ett våtskikt i mattan. Man får väl ta upp den om det skulle tok regna in kanske..
Härde för övrigt i waxholm förra året. Satt och åt när det på 3 minuter blev totalt häälregn så att deras markiser typ rasade in av vatten massorna. Båten låg där så fint utan kapell..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag lade in en balkongmatta igår i båten, känns som det blev ganska bra. Båten blev mycket fräshare och trevligare... mattan gör mycket.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Men det är trevligare än klinkers  14.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Osså golvvärmeslingor under klinkern, gärna 220v slingor...

Kan bli attans spännandesmiley-sealed.gif\ Eller vi väntar med spänning på uppdatering hur du gör...

Senast ändrad av Rigor73 | 12 april 2007 | 21:49

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

jag har grå balkongmattor efersom de är gratis, när balkonger inbyggdes här slängdes säker en hel container med remsor som var 1,5 x 4 meters själv fyllde jag en hel skåpbil med gratis mattor.  gratis tipset är kolla var balco sätter upp balkonger.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...