Walle16 0 Postad 24 Mars , 2007 He! Jag vet att det finns många trådar om vårrustning osv, där man rekomenderar allt möjligt för att få lite glans på plasten, nu till mitt problem, har vart och tvättat båten idag som jag nyss har köpt, det känns och ser ut som att båten aldrig har vart polerad överhuvudtaget, den är blå och vit. Nu provad jag med lite y-10 på en ställe och lite ultraglozz på ett annat (bara med trasa) inget tycks fungera den är en grå hinna vilken försvinner med vatten, y-10 och Ultraglozz, kommer tillbaka när det torkar, funderar nu på att rubba båten för att få fram putsen på den. Nån annan som känner igen problemet? Nån som har nåt förslag till mig. Jag vore väldigt tacksamm för råd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 24 Mars , 2007 Prova med Autosol. /Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Walle16 0 Postad 24 Mars , 2007 ska jag köra det med polermaskin eller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatricS 2 Postad 24 Mars , 2007 Om det inte går med rubbing och polish - testa med http://www.mirka.se/abralon_plast tror det räcker med de 2 finaste. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammi 0 Postad 24 Mars , 2007 En fråga, varför köpte du båten om den nu verkar vara så eftersatt? Att inte hålla efter sin båtborde ju vara straffbart ... Jag tycker det låter som du bör införskaffa en rejäl polermaskin (roterande). Ingen skit från biltema eller liknande. Sedan får du prova att gå på båten med polish. Om det visar sig vara för finkornigt för att få resultat (=det tar för lång tid) måste du börja med rubbing för att sedan övergå till polish och slutligen till att försegla ytan. Maskera upp små ytor som du arbetar på, en i taget. Och kom ihåg, det finns inga genvägar till ett bra resultat! Jag skulle vilja slå ett slag för Lahega Brightguard (när du polerat upp en fin yta). Det är en lackförsegling överlägsen alla vaxer (arbetas med fördel in mha en oscillerande maskin)! Ytan håller fruktansvärt bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pejon 1 Postad 13 April , 2007 Hejsan Jag håller på med min båt nu och jag kör med Autosol Kromglans och polermaskin med dubbla hättor från rusta Mvh Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
seaspirit 0 Postad 13 April , 2007 Har precis fixat min väldigt oxiderade vinröda båt.. Köpte en roterande maskin från ÖB för 299:-. den räckte till ena sidan av båten o sen va det dax för reklamation. Började med att köra 2 vändor med autosol, tunnt fint lager. Gick sen över till rubbing o sen följde det polish o några lager wax. Är riktigt nöjd med resultatet, själklart skulle jag vilja ha det ännu bättre.. men som sagt är man ju aldrig nöjd;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser