BoatBruce 15 Postad 22 Mars , 2007 I den här tråden så får man en fråga och har tre svarsalternativ att välja på. A,B eller C Vi försöker att få tråden båtrelaterad Kör hårt nu. Jag börjar. Om du har kört in med båten i ett fiskenät och hela propellern är intrasslad. Vad gör du då? A: Tar genast bort propellern och plockar bort nätet för att inte förstöra packboxen. B: Försöker pilla bort nätet så gott det går och hoppas att allt är borta. C: Skiter i det, drar på full gas och kör vidare. Senast ändrad av Markus_R | 22 mars 2007 | 10:14 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 22 Mars , 2007 C, självklart, sånt där orkar man inte jiddra med. Om du känner dig lagom full, vad gör du då? A: tar en öl till B: Tar två för att förebygga att fyllan inte avtar C: Tar bilen o åker ner till båten för en tur på havet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBruce 15 Postad 22 Mars , 2007 B. Köra bil full är inte så bra. Du ligger i en gästhamn och plötsligt smäller det till. Det visar sig att en gubbe har bränt rakt i sidan på din båt. Vad gör du? A: Säger till gubben: Gick det bra, det verkade inte bli några repor. Vilken tur. B: Skriker: Vad i helvete håller du på med gubbjävel, har du ingen ratt eller? C: Hoppar över till hans båt och ger honom en riktig Käftsmäll och avslutar med en örfils-serie, sen säger du: Hoppas att det inte blev några repor på båten för då ligger du risigt till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 22 Mars , 2007 C igen... Du är ute på sjön ska lägga till vid en ö, där ser du att en tjej ligger o solar , det är hon som du letat efter i hela ditt liv, men du har din fru/sambo med dig. vad gör du? A: Lägger till direkt och ignonerar din sambo/fru, och ägnar hela dagen åt objektet . B: Kastar din fru/sambo överbord C: Satsar på att få till en trekant Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBruce 15 Postad 22 Mars , 2007 C Hahaha Du har precis köpt en båt som skulle ha varit i perfekt skick. När du kommer hem och lägger i den så startar inte fanskapet. Det visar sig att motorn är en attrapp. Vad gör du? A: Tänker jag får skylla mig själv som inte kollade upp båten ordentligt. B: Ringer försäljaren och säger att han får ta tillbaka båten annars polisanmäler du honom. C: Du åker dom 30 mil som det var till säljaren, har med dig basebollträ knogjärn mm.mm. Och tänker för dig själv, att nu ska du få för attrapp din jävel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 22 Mars , 2007 Mycket C här....haha Du har fått mail från Maringuiden, du har precis blivit utsedd till moderator... vad gör du? A: Skaffar dig genast ett nytt nick och kallar dig superdessin B: Tar livet av dig på det mest plågsamma sätt du kan komma på C: Kastar ut datorn genom fönstret, flyttar till Kiruna o tar jobb i gruvan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBruce 15 Postad 22 Mars , 2007 A Du är ute på sjön och fiskar. Då kommer det ett gäng och åker vattenskidor 10 m från din båt. Arg som fan så beger du dig mot hamnen. Och när du lagt till, så kommer gänget in till hamnen och lägger till precis jämte dig. Vad gör du då? A: Säger: kul med vattenskidor grabbar. B: Säger: Fan grabbar ni behöver väl inte åka så jävla nära mig. C: Knuffar i den störste av dom i vattnet och snor skidorna för dom. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 22 Mars , 2007 C och tar samtidigt och slänger i de andra med. Du står och fiskar vid en bro och ser att det kommer en fiskebåt med fällbar mast och som glömt fälla masten för att komma under bron. Vad gör du då? A. Skriker så mycket du orkar för att varna honom. B. Inget. C. Tar fram kameran för detta kommer att bli årets bild. (Detta har jag faktiskt sett) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 22 Mars , 2007 B inget för det är försent, men tar kameran om jag har någon. Båtrelaterat Jo det förståss guiden är båtrelaterad. Om man tittar i Dessintråden om tre saker om sig själv och man utgår från Nicknamn så undrar jag. A) skaffar dig säkra omloggningar. köra så det ryker. C) Jävlas med allt överallt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 23 Mars , 2007 C ...givetvis haha... vad nu dessintråden är för ngt...för jag hittar ingen ( tänkte du på din gamla kameratråd där? http://www.maringuiden.se/forum/;thread=108193 ) Om du känner för att reta upp en segelbåtsägare Vad gör du? A: Kör så nära du kan med så mycket svall du kan dra upp. B: Kör upp jämsides o kastar över alla tomma ölburkar C: Kör upp jämsides och moonar Senast ändrad av Stevemedselcon | 23 mars 2007 | 08:08 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dissen 0 Postad 23 Mars , 2007 A Om du känner för att reta upp en snipaägare. Vad gör du? A: Kör så nära du kan med så mycket svall du kan dra upp. B: Kör upp jämsides o kastar över alla tomma ölburkar C: Kör upp jämsides och moonar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 23 Mars , 2007 Om vi bortser från citerad garderobiär så kan vi börja om igen. Grabbarna i garderoben har en benägenhet att inte kunna hålla sig till sina ordinarie nick osv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
van_duung 0 Postad 23 Mars , 2007 ABC Om du har köpt en ny snygg båt med dubbla v8:or som topppar 60knop. Och så kommer en gammal styrpulpet och drar om i 20knop. vad gör du?? A skiter i det och fortsätter i dina 3-4 knop B blir asförbanad eftersom fartbegränsnigen är 7 knop. C drar om i 60 knop, sammtidigt så skvätter du ner dom. Senast ändrad av van_duung | 23 mars 2007 | 22:03 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBruce 15 Postad 25 Mars , 2007 B. Du ska sjösätta båten och en jobbig människa är vid rampen och kollar, tjatar och är allmänt jobbig. Vag Gör Du? A. Bryr dig inte om honom, ska ändå iväg med din fina båt snart. B. Säger åt honom att det är billig glass i kiosken 500m bort. C. Ber honom dra åt helvete för att du inte orkar lyssna på honom. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 25 Mars , 2007 C givetvis!!! Du funderar på att skaffa dig ett nick på maringuiden, men kan inte komma på ngt bra....vad gör du? A: Ringer maringarderoben B: Ringer jakko C: Ringer korken Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBruce 15 Postad 26 Mars , 2007 A. Du åker en sen kväll till båtenför att hämta några grejer som du glömde tidigare på dagen. När du kommer till hamnen så står det tre st stora typer och håller på att montera bort din motor. Vad gör du? A. Går ner till dom och säger till att genast sluta med det. B. Ingenting, Du har en bra försäkring. C. Går tillbaka till bilen och hämtar hagelbössan, för det här ska dom få ångra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
van_duung 0 Postad 27 Mars , 2007 C givetvis. du ska bytta motor i din båt och du har tre alternativ: A b20 B b30 C 350(v8) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBruce 15 Postad 28 Mars , 2007 C. Det börjar bli knapert hemma eftersom räntorna har stigit kraftigt. Frugan säger att: Jag kräver att du säljer båten! Vad gör du! A. Gör som hon säger och säljer båten. B. Tar alla hennes smycken och säljer dom för att kunna behålla båten. C. Byter Fru. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 28 Mars , 2007 C givetvis! Din kvinna har fått ett nytt intresse...DIN båt...inget är som förr...allt är rörigt o inget kan hon men hon tror hon kan allt... Vad gör du? A: Byter kvinna B: Säljer båten C: Byter båtförening i hemlighet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fyren 0 Postad 3 April , 2007 A såklart Du ligger för ankare solig sommardag och drar lite fisk under en bro, när det plötsligt börjar regna. Du tittar upp och ser en gäng ungdommar som står och pinkar på dig.Du lättar ankar men motorn startar inte och ena åran trillar i sjön pga att du är så förbannad. Vad gör du? A Skriker: Fan ta er era jävlar, kom hit skall jag spöa er!! B Kastar den fångade fisken efter dem. C Hoppar i sjön och simmar som en idiot för att sedan se dem springa ifrån dig asgarvande och skrika GUBBJÄVEL, sammtidigt som båten flyter bort. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_F 0 Postad 9 April , 2007 D: Tar fram hagelbössan som ligger i båten efter tidigare motorstöldsincident Du har tagit med din tyske vän Besser Wisser på en tur på sjön. Efter hur lång tids Du-borde-göra-såhär-Jag-brukar-alltid-Tänk-när-jag-fixade-Nä-du-vet-att-själv-brukar-jag-alltid råkar du - med båten i full fart - snurra runt lite för hastigt med båtshaken i hand varpå vännen drattar i plurret? A: 15 minuter? B: 30 minuter? C: 45 minuter? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hustran 0 Postad 9 April , 2007 Troligen C.nej absolut C. En man vid rampen vrålar åt dig,Håll undan kärring,här skall VI i. vad gör du? A.Sparkar skiten i sjön. B.Ger nr.till kvinnojouren till hans fru. C.Struntar fullständigt i apan,utan backar helt lugnt ner. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fyren 0 Postad 9 April , 2007 Om du menar den skrikande karln som skiten Så blir det defenetivt A. Du sitter och Plockar lite med båten vid bryggan en solig sommardag, då det kommer två värsting-pinglor, och frågar om dom får åka med på en tur i din fräcka båt. du vet att frugan/sambon är på väg ner med fika om en halvtimme. A Ber dem komma tillbaka lite senare, för du skall fixa lite först. B Säger SJÄLVKLART, och drar iväg på en dagstur och tar skället utav frugan/sambon när du kommer tillbaka. C Svarar nej tyvärr min fru/sambo kommer om en stund, så ni måste dra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
van_duung 0 Postad 10 April , 2007 B!! du ska importera en ny båt, från vilket land ska du importera båten ifrån? A USA B tyskland C österike Senast ändrad av van_duung | 12 april 2007 | 12:49 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBruce 15 Postad 25 April , 2007 A! Du har varit ute en sväng med båten och när du kommer tillbaka så är det någon som har snott din båtplats. Det ligger en gammal selco där med en 20hk Mariner och i båten sitter det en riktig hårding. Vad gör du? A. Åker och lägger mig i gästhamnen, han såg otäck ut och ingen jag vill bråka med. B. Ber honom vänligt men bestämt att flytta på sig för att du ska kunna lägga till. C. Säger till honom: Flytta din jävla lilla tvålkopp innan jag maler ner dig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
klingan 0 Postad 25 April , 2007 Ett ödmjukt C vilken kul tråd! Ok, sjöpolisen står med radar vid Marstand. Max 5 knop, du håller 35 knop Vad gör du? A/ inser att det är kört och försöker inte ens diskuttera B/ Kör upp på land i 20 knop och hävdar att motorn hängt sig och tar diskussionen med försäkringsbolaget C/ Litar på gamla Bettan och satsar allt på att köra från platsen och att ingen följer efter? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fyren 0 Postad 27 April , 2007 C Såklart.. Du ligger i Lysekils hamn en varm Lördag.. Massvis av folk sitter och tittar på dig när du skall lägga ut. Någon idiot har lämnat en flyt-tamp som du av misstag råkar köra fast i propellern. Vad gör du?? A. Låtsas som om inget hänt, utan bara sätter dig till ro och öppnar en flarra renat i ren dessperation. B. Skriker och hoppar som en idot låter svordommarna hagla och frågar om det finns en dykare till hands. C. Hoppar lungt ner bland brännmaneterna för att lossa tampen och sedan komma upp sönderbränd och snyggt ta emot applåderna från bryggan. Senast ändrad av fyren | 27 april 2007 | 10:45 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBruce 15 Postad 10 Maj , 2007 C! Du har precis köpt din drömbåt, kommer ner till hamnen och ser två typer med svarta luvtröjor målar grafitti på din fina båt. Vad gör du? A. Ringer försäkringsbolaget då du inte vill utmana ligisterna. B. Går bort till dom och be att få namn och telefonnummer till dom. C. Springer som ett svin för att få tag på dom och när du har fällt den ena så säger du: Handen eller foten. Så får han välja vad som du ska krossa med draggen du har i högerhanden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 10 Maj , 2007 den var svår....egentligen C...men hur kommer det sig att jag i det läget skulle ha pitten i näven och vilja dunka den i skallen på en dessa herrar??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser