Gå till innehåll
torsdag 30 januari 2025
Litsegard

Ansö 42

Rekommendera Poster

Hej,

Jag har funnit en intressant båt Ansö 42. Jag har försökt få tag i bra information om denna båttyp men inte funnit speciellt mycket. Skulle bli mycket tacksam över att få hjälp med tips och råd när det gäller denna båttyp. Jag har inte mycket erfarenhet av segling bör tilläggas! Båten ligger utomlands och ska fungera som ett flytande hem för mig och min familj delar av det mörka vinterhalvåret! Självklart finns drömmar om framtida VÄRLDSOMSEGLING!!17.gif\ Skickar med en bild på den båt som jag funderar på att köpa!!

MVH

Senast ändrad av Litsegard | 21 mars 2007 | 22:05

post-5989-1394234976,7926_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Byggde själv en Ansö 42 en gång i tiden med några kompisar och seglade den jorden runt.

En sak som jag vet var feldesignad är roderinsfästningen.

Det finns åtminstone 1 som sjunk pga av detta.

Vi gjorde en anann design så den båten har inte de problemen.

400000 låter billigt. Vi sålde våran efter ett varv jorden runt för 850.000 1995 och det var alldeles för billigt.

Är den dåligt utrustad? Sliten?

//Calle

Senast ändrad av Jammen | 22 mars 2007 | 11:21

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Båten är ett självbygge i stål, därav det låga priset. Du bör anlita en oberoende besiktningsman i Malaysia som kan gå igenom båten, speciellt skrovet och dess uppbyggnad.

Lycka till!

/RR

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tittade på en i min hamn som är i lettlend eller litauen nu och den var mkt rost inuti, sen hade jag mätt tjockleken. har också hört ryktas om tunn plåt i aktern men vet ej mer. det  här exemplaret var väldigt misskött.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...