Litsegard 0 Postad 21 Mars , 2007 Hej, Jag har funnit en intressant båt Ansö 42. Jag har försökt få tag i bra information om denna båttyp men inte funnit speciellt mycket. Skulle bli mycket tacksam över att få hjälp med tips och råd när det gäller denna båttyp. Jag har inte mycket erfarenhet av segling bör tilläggas! Båten ligger utomlands och ska fungera som ett flytande hem för mig och min familj delar av det mörka vinterhalvåret! Självklart finns drömmar om framtida VÄRLDSOMSEGLING!! Skickar med en bild på den båt som jag funderar på att köpa!! MVH Senast ändrad av Litsegard | 21 mars 2007 | 22:05 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jammen 0 Postad 22 Mars , 2007 Byggde själv en Ansö 42 en gång i tiden med några kompisar och seglade den jorden runt. En sak som jag vet var feldesignad är roderinsfästningen. Det finns åtminstone 1 som sjunk pga av detta. Vi gjorde en anann design så den båten har inte de problemen. 400000 låter billigt. Vi sålde våran efter ett varv jorden runt för 850.000 1995 och det var alldeles för billigt. Är den dåligt utrustad? Sliten? //Calle Senast ändrad av Jammen | 22 mars 2007 | 11:21 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RoundRobin 0 Postad 23 Mars , 2007 Båten är ett självbygge i stål, därav det låga priset. Du bör anlita en oberoende besiktningsman i Malaysia som kan gå igenom båten, speciellt skrovet och dess uppbyggnad. Lycka till! /RR Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Litsegard 0 Postad 25 Mars , 2007 Tack för synpunkter!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RoundRobin 0 Postad 6 April , 2007 Bifogar en länk till Cantella 2, en annan Ansö 42 - /RR Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Olaw 0 Postad 21 December , 2009 Här är en länk till www.sycarisma.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zaphir 57 Postad 23 December , 2009 tittade på en i min hamn som är i lettlend eller litauen nu och den var mkt rost inuti, sen hade jag mätt tjockleken. har också hört ryktas om tunn plåt i aktern men vet ej mer. det här exemplaret var väldigt misskött. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser