laand 1 Postad 21 Mars , 2007 Hej Jag skall göra en ny vägg (skott)i marinpywood längst fram i föruffen, från BB-sida över till SB sida i min plastsnipa. Tänkt sätta fast reglar med Sikaflex direkt på insidan skrovet i vilka jag skruvar fast väggen (skottet) av marinplywood. Fråga 1. Vilken nummer är på just denna Sikaflex? Fråga 2. Kan/skall marinplywood-väggen ligga an även direkt mot skrovet eller skall det vara ett litet mellanrum skivan och plastskrovet? Tacksam för hjälp Mvh Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 227 Postad 22 Mars , 2007 Tror inte det håller med Sikaflex. Kör med en hålkärlsfog i epoxy, http://www.westsystem.se/halkalsfogar.htm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 23 Mars , 2007 Hej Noterat och uppfattat. Får väl tänka om. Mvh Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 23 Mars , 2007 Du kan ta en list som du plastar fast med väv och den sitter utav .....e. Gör själv så med allt som ska sättas fast och det tar bara några minuter när det är varmt tills det har härdat. Vid lite kallare utetemp, så tar jag till cupevärmaren. I stället för list så sågar du till en plyfabit efter skrovets form och plastar fast. Sitter garanterat. Lycka till med det du företar dig / Orven Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 23 Mars , 2007 Hej Hade nog tänkt från början att använda list som skulle sättas fast med Sikaflex. Du skriver plastar fast, jag var av den latare sorten och trodde jag kunde använda Sikaflex. Jag får väl kavla upp ärmarna och anbringa nässkyddet och börja plasta. Hyllans djup blir säkert bara ca 700 mm (längst fram i förruffens hörn å akterut) och bredden på hela hyllan(längst akterut) blir ca 1250 mm. Mvh Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 23 Mars , 2007 Använd kolfiltermask för organiska ångor. Finns billigt på ... fasen hur är det med reklamen nu egentligen ? Jo dom säljer biltillbehörsprylar och en del säger att det bara är skit och en del skapligt. Säger det dig något dom har både plast och väv oxå fast väven är inte så där, men duger till sånt här jobb. Deras väv dricker inte till sig av plasten på ett normalt sätt och därmed lite mer segjobbad än många andra väver. Lycka till/Orven Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 23 Mars , 2007 Så mycket skit jag fick när jag inte tyckte det var lämpligt med reklam tvingar mig att förtydliga dig:BILTEMA! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 23 Mars , 2007 Hej Tack för tipset. Jag hängde allt med att på sign Orvens förklaringar om vart man sålde grejerna. Mvh Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nybyggarn 0 Postad 24 Mars , 2007 Sikaflex 521 skulle funka bra! http://www.sika.se/sikaflex-521_(1).asp Gör rent skrovets yta ordentligt först för bättre vidhäftning. Såga ut skottet 5-6mm för litet runt om, sätt fast det med tillfälliga lösningar typ kilar osv, spruta in Sikan och jämna av på båda sidor av skarven med en fuktad pinne. Låt stå 24 timmar sen sitter den som berg! Plocka bort kilarna och snygga till där dom fanns. Skottet ska inte sitta an mot skrovsidan. En annan liten fördel med Sikametoden är att det bli lätt att riva den vid behöv helt enkelt med en riktigt vass kniv. Lycka till. Philip Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nybyggarn 0 Postad 24 Mars , 2007 Sikaflex 291 och 292 är också lämpliga för ändamålet. http://www.sika.se/marinprodukter.asp Alla sätt är bra, förutom de dåliga... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser