Emiil 0 Postad 21 Mars , 2007 jag har skaffat mig en VHF nu och nu undrar jag till vilka andra instrument ska man koppla ihop sin VHF med? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
5756 1 Postad 21 Mars , 2007 Jag gissar att du har DSC på vhf:en?Har du det så koppla ihop den med din plotter./jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gunnar_ 5 Postad 21 Mars , 2007 Helt rätt, men jag antar att med plotter menar du egentligen valfritt instrument som kontinuerligt skickar aktuell position ut på en NMEA-anslutning. Alltså i enklaste fallet en GPS-mottagare av valfritt slag med NMEA-utgång. Själv har ingen riktig plotter utan bara en GPS (med ekolod) som kopplats ihop med VHF, en truckdator med sjökortsprogram och radar via serieporten på varje enhet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
5756 1 Postad 22 Mars , 2007 Japp det är det jag menar./jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 22 Mars , 2007 Funkar detta på en Garmin 172C ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kungsholmen 0 Postad 22 Mars , 2007 Hej! W, kolla på www.garmin se marinelektronik gå in på support! mvh/Roland. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gunnar_ 5 Postad 22 Mars , 2007 Absolut! se sidan 72 i manualen (Comm Tab) Men en sådan kan ju så mycket mer, se sidorna 63-68 i manualen (DSC Tab) Länk till manualen: http://www.garmin.com/manuals/431_OwnersManual.pdf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
freddie1 2 Postad 22 Mars , 2007 Har själv 172C men har inte hittat svenska manualen i pdf-format, finns den? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser