hganning 0 Postad 20 Mars , 2007 Dröm om min förvåning när jag upptäckte att mitt ankarspel har blivit stulet under vintern!! Fick reda på ett en annan i samma klubb råkat ut för samma sak så det verkar vara en ny stöldtrend. Inte så kul när ett nytt kostar 25 papp och självrisken är tio papp!!!! Är det ngn mer som råkat ut för samma sak och har tips på hur man kan skydda sig mot tjuven? Att motera bort spelet helt varje höst tar säkert flera timmar och är inget som lockar. /HOG Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kungsholmen 0 Postad 20 Mars , 2007 Beklagar, tyvärr väldigt vanligt. Nu mera är båtarna fullproppade med div, utrustning som dessutom kostar skjortan. Detta lockar allehanda skumma TYPER... tillvåra klenoder. Man har två val tycker jag, 1,köp inte så mycket prylar,alt 2 ägna en vecka åt att demontera det som är stöldbegärligt. Lider med dig å alla andra som drabbats.mvh/Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jokijoker 0 Postad 20 Mars , 2007 Fy fan va tråkigt att höra, men har inte din båt klubba / varv bättre Säkerhet ?, Men du kan ju plocka av den men det är jobbigt om den är tung. Du kan ju köpa en motor kärra / vanlig vagn som amn köper på clasohlson och ha motor inomhus. Fy fan för sådant folk, man skulle sjuta dom jävlarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 20 Mars , 2007 Jag lider med dig! Att det finns folk som inte drar sig för att ta vad som inte är deras är i mångt och mycket en uppfostringssak. Många har inte elememtär kunskap av vad orden mitt och ditt betyger, att det som inte är mitt tillhör någon annan och det ger man fan i! Vad man skall/bör göra kan säkert fylla detta forumet med åsikter så jag lämnar ämnet nu. I stället har jag under de senaste åren ägnat mig åt att se till att det som är mitt också så skall förbli mitt. För att det så skall förbli är som några redan konstaterat, plocka bort stöldbegärliga prylar. Ett annat sätt är att larma så det blir svårt att komma åt prylarna. Det kostar en del att larma men man har nytta av larmet när man exempelvis lämnar båten för att göra något så simpelt som köpa en glass. För även vid så simpla stopp finns det folk som gillar att göra ett besök och ta vad som kan tas. Varför jag föreslår att du sätter larm så det inte går att plocka prylarna utan att det tjuter och blinkar utav bara fan. För upptäckt är det enda dom djävla svinen inte tycker om. Då ger dom sig på någon annans prylar i stället. Egentligen är det kanske lika djävligt men vad gör man. Man är sig själv närmast, eller? sorry/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 497 Postad 20 Mars , 2007 Hej Har aldrig hört om att tjyvarna skruvat bort ett helt ankarspel förr. Måste ha tagit ett bra tag om de fick med sig kablage och kontroller också. Borde vara så pass omständigt så att det är väldigt ovanligt inbillar jag mig. Lider med dig! Förstörde de i båten också (dvs ännu värre) eller lämnade de det snyggt efter sig? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
draco 2 Postad 20 Mars , 2007 Om du hittar tjuvarna skicka dom till min båt den står på tomten hemma så blir vi av med några tjuvar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBruce 15 Postad 21 Mars , 2007 Lider med dig. Det är förjövligt att man inte ska få ha sins grejer ifred. Hoppas det löser sig. H/M Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 21 Mars , 2007 vad har du för en försäkring där självrisken är 10 000 kronor?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hganning 0 Postad 21 Mars , 2007 HEj, Det är Atlantica, jag har en så höj självrisk för att få ned premien till en mer rimlig nivå (6000 per år). /HOG Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hganning 0 Postad 21 Mars , 2007 Det var förmodligen ett beställningsjobb och dom lämnade allt var snyggt och prydligt. /HOG Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mussli 0 Postad 21 Mars , 2007 Ja man slutar aldrig förvånas..Här hemma snodde dom asen bägge sjöräddningens motorer..Som att sno hjulen på en ambulans sa nån... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jokijoker 0 Postad 21 Mars , 2007 aah, fy fan specielt när det är sjöräddnings prylar, dom har värkligen inget vett. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Orris27 1 Postad 21 Mars , 2007 Finns robusta prisvärda larm att skydda sig med, men då krävs att båten inte ligger allt för långt borta. Har ett larm från www.srt.se Larmet är litet, går att köra på 12 volt och vi (företaget jag arbetar på) använder det för t.ex. överfallslarm. Ej att förknippas med lågbudget produkter,kan konfigureras med GPS, IR detektor och till och med temperaturlarm. larmmottagning via larmcentral eller på GSM. Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nuklex 0 Postad 22 Mars , 2007 Fy fan va tråkigt... kan ju vara värt att ha båten på varv. Hoppas det ordnar sig i alla fall. Joans Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser