Gå till innehåll
tisdag 04 februari 2025
290sundancer

lite vatten inträngning i stick kojen

Rekommendera Poster

Hej jag har ett litet problem och innan jag sticker och köper sikaflex tänkte jag höra mig för om någon haft ett liknande problem.

Jag har en sea ray 290 sundancer 96. Jag får in lite, extremt lite vatten i stick kojen när det regnar. Jag misstänker att det är listen som sitter mellan över och under skrovet som läcker lite när det regnar mycket, är det nån som haft samma problem och räcker det att täta med sika?

tacksam för svar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har (hade) samma problem, enligt expert på varvet som sköter min båt så är det inte i skarven mellan skroven utan det är via targabågen.

Jag lossade min targabåge och tätade med en tätningslist. Kom inte till med Siliconsprutan. Efter detta så har det bara blivit lite fuktigt i midkabinen. misstänker att fukten jag får nu kommer vid skyfall. Den bästa lösningen tror jag är att skaffa nytt kapell som man fäster i targabågen.

Vårt kapell idag (original) går under Targabågen.

Hoppas att du får ordning på det.

mvh

Calle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag tror inte det är mellan över/under skrov skarven ...mera en fönster tätning ???. Brukar vara en klassiker !!!

( fast ditt fönster går bara in till wc , eller hur )

vattnets väg är skitsvårt att hitta ,jag menar , de kan rinna en ganska lång bit innan det hamnar i midkabinen . Är det på SB eller BB sida i midkabinen ???  .

Fan de e svårt att tipsa ,jag skulle täta på så många ställen jag bara kommer på . Skitjobb men ......

/JSR

post-11345-1394234975,9545_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...